elegant Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 jeg har en e34 me m50 b25 motor å vil sette turbo på den å kjøre me ca 0.5 i trykk, men klarer dysene å levere nok bensin? å klarer di å levere mye? er det nok me progressiv bensintrykksregulator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
takaasen Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 De orginale dysende klarer ikke å levere nok. du må kjører progresiv tykk til 6 bar dette er ikke bra for dyser eller pumpe. Du bør velge dyser som er 200cc og opp over. men da må du finne en måte og få rette mengden bensin når bilen sviver uten turbo trykk? Jeg valgte å kjøre ned fuel rail trykke ned til ca 2 bar under normale forhold med 200cc dyser. Dette bled gjort ved å fjerne den orginale bensintrykk regulatoren og erstattes med en 1:1 justerbar bensin regulator. Monterte en BEGI progresiv bensintrykk reg. som er justerbar i mengde og forhold. altså fra 1:1 til 1:14 Men alt dette var forgjeves for eier ville ha mer hest etter på. altså mer en 0,5 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 orginale dyser klarer 0.5bar folk kjører jo med org dyser Link to comment Share on other sites More sharing options...
takaasen Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 orginale dyser klarer 0.5bar folk kjører jo med org dyser Da får di antagelivis for lite bensin eller kjører på for høyt trykk som ikke er bra i lengde. org dysende gir 160cc@ 3bar eller 173cc @3,5bar som det kjørse på orginalt. Men igjen alle sier jeg skal kjøre på 0,5 bar går en uke så vil de har mer trykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now