TruboJonas Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Lurte på om noen av dere vet hva den lyden som kommer kan være. Hvis jeg kjører sakte og speeder litt sakte så kommer det 2-3 små smell fra motoren? Merket ikke lyden noe serlig når motoren var varm. Noen ideer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hxander Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Jeg har koplet ut lmm'en da denne er gåen og får da samme symptomene. smeller litt i innsuget når motoren er kald, men gir seg når jeg har driftstemperatur. min går også naturligvis meget ruskete på tomgang, uavhengig av temperatur. kanskje ta en diagnose feks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TruboJonas Posted October 18, 2010 Author Share Posted October 18, 2010 kan det være lmm som er gåen da eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 jeg hadde samme problem på min M50B20, for meg så endte det opp med styreenhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TruboJonas Posted October 18, 2010 Author Share Posted October 18, 2010 okei, men hva erdet første jeg burde gjøre/ se på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 sjekk etter overslag på coilene, men du burde prøve å bytte lmm, så lenge du veit den er defekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
TruboJonas Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Var ute å prøvde bilen litt i dag. Da jeg begynte å kjøre så kom det ingen lyder, men etter ca 10 min kom det et par smell. Jeg prøvde å lokalisere hvor lyden kom fra mens jeg kjørte og det kunne høre ut som det var venstre siden forann. prøvde å ta ut kontakten til lmm mens bilen gikk på tomgang og da dauet den nesten og begynte å svive greit. Kan vell ikke være lmm som er gåen siden den reagerte når jeg plugget ut? Men hvertfall så når den smeller så lugger bilen litt og er litt dau. Tar litt tid før den kommer opp på turtall! ? Høres det ut som det er noe alvorlig eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spankus Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 coil var midt problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
TruboJonas Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 coil var midt problem Hadde du samme symtomer med din bil? samme motor? Det er vell 6 coiler som må bytte da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TruboJonas Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Noen som har svar? haster litt Link to comment Share on other sites More sharing options...
TruboJonas Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Prøvde Just nå å ta ut en og en coiel mens den sveiv og den turtallet sank litt på hver eneste ... Burde jeg satse på at det er lmm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 men har du sett om det er overslag på coilene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TruboJonas Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Fant ut av det!! skrudde ut coilene og der lå det 1 liter vann i hver eneste plugghull. kjøpte just bilen så tror nok forrige eier vasket motoren litt for mye ! Blåste reint med trykkluft og sprayet elektro rens og vips så gikk den fint igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts