Jan Tore Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 God kveld.. Clutchen har tatt kvelden etter motorbytte, og jeg trenger en skuddsikker måte å lufte den på. Har bestilt ny slavesylinder, men hadde vært fint å få orden på clutchen frem til slavesylinderen kommer, da jeg er ganske sikker på at den som står på er i orden. Noen som har tips/triks å komme med her?
baremats91 Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 kjøp en bremsevæske lufter på biltema og sett den på slavesylinderen og sug ut bremsevæske samtidig som du passer på at det er fult i bremsevæskebeholderen
Jan S Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Se mitt innlegg i denne tråden viewtopic.php?f=1&t=165001
Øyvind L. Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Er veldig viktig at man trykker veske ifra inn via sylinderen. Man klarer ikke å trykke luften nedover desverre. Du kan jo selvfølgelig snu bilen på hodet.
Jan Tore Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Jeg luftet clutchen med en oljekanne fra slavesylinderen og opp. Funket fint. Måtte kjøpe ny slavesylinder da, for den var gåen..
JAL_535i Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Jeg luftet clutchen med en oljekanne fra slavesylinderen og opp. Funket fint.Måtte kjøpe ny slavesylinder da, for den var gåen.. Prøvde det jeg også uten hell. Kjørte 2 biltema kanner oppover uten at pedalen ble hard. Gikk lett som fy med en ekstra person og lufting nedover. Åpne lufteventil, Trykk pedal, Lukk ventil, Slipp pedal. Man lufter da også bremser både ned, bort og oppover..
BMWBenny Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Jeg skal jo gjøre dette på min nå, Men sånn som bilen min står nå. Har jeg luft i både bremser og clucth. Blir det da vanskelig å gjøre det på den tradisjonelle pumpe pedal metoden?
GeirAndre Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 eller så kan man gjøre det på det enkle måten å sette en slange fra slave sylinderen til venstre bremsenippel. åpne begge og trykke forsiktig på bremsen, pass på at slangen ikke detter av og fyll etter bremsevæske beholderen.
Morty999 Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 jeg pleier å ha slavepumpa løs, løsne nippelen og klemme inn stempelet i slavesylindern helt, stramme lufteskruen og la den sive ut igjen av seg selv.. og gjenta dette 4 ganger så kan du bare skru den på og alt er ok.. ALLTID virka..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå