Gå til innhold

Problemer med If! tips?


mjo101
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager at dette ikke er om bmw, men kanskje noen har vert oppi noe lignende før så trenger jeg litt råd og tips til hva jeg kan gjøre!

Det har seg sånn at høsten 2008 krasjer jeg mopeden min inn i fronten på en bil som kom ut fra en sidevei hvor jeg hadde forkjørsrett, mopeden blir kondenmert og kjøpt ut av if for en sum alle parter var fornøyd med. Alle papirer blir fylt ut (vognkort osv..) og saken er utav verden tror jeg !

Så starter det hele!

Jeg får en regning på årsavgift i år, tenker dette ikke er noe problem og ringer if og de lover og rette opp. får så en purring, tar igjen kontakt og de lover å fikse opp i feilen. Kommer en purring til og jeg begynner å bli ganske lei og ringer igjen, de beklager på det dypeste osv.. Så her sist uke ligger det et brev i posten fra statens innkrevningssentral om at hvis ikke ikke betalte innen 5 dager ville jeg få betalingsanmerkning og de ville gå på arbeidsgiver for å få trukket lønnen min.

Ringer så til If og der får jeg bare svar om at det ikke er deres feil og jeg ikke har sendt inn papirene på sykkelen og fraskriver seg alt ansvar. Blir da rimelig forbana og kontakter en bekjent som er advokat som igjen tar kontakt med if igår, idag fikk jeg en telefon at de beklaget og de som hadde rotet vekk papirer osv.. Blir da rimelig iritert og spør om ikke dette skulle blitt oppdaget allerede når første regning kom, får ikke noe særlig svar bare at de beklaget.

Verste her er at jeg har sett den mopeden kjøre i bergen sentrum 2 ganger i sommer blod trimmet, er samme regnummer og akkurat de samme skrapene osv som da jeg hadde den. Tenkte ikke noe mer over det da jeg regnet med det var en heldig kar som hadde fått kjøpt den billig og fikset opp det som var å fikse.

Men nå viser det seg at den har vert kjørt rundt med i mitt navn, noe som gjør meg mildt sagt forbana, da denne er trimmet og det vil gå tilbake på meg som eier av sykkelen hvis den er i en ulykke osv...

Første tanken min da er jo at if har solgt en sykkel som ikke er deres hvis de har solgt den videre.

Men hva hadde dere gjort hvis dere hadde vert oppi samme situasjon? Tenker bare på hvis den hadde vert i en ulykke og det hadde kommet tilbake til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vraket er mest sannsynlig solgt til noen som gjør opprettingsarbeide for IF, at denne så kjører på veien i ditt navn,skal ikke være mulig iiht norsk lov,så her er du trygg uansett.

Det eneste du må gjøre,er å sørge for at det ikke lages en inkassosak mot deg,noe som vil bli en betalingsanmerkning som kan følge deg i flere år.

Skriv det du postet her til inkassobyrået,gjerne både på mail og i brev,med kopi IF skadeforsikring og krev fullt fritak av ansvar,både økonomisk og juridisk.

IF burde også gi deg plaster på såret i en eller annen form,om ikke annet bør de sørge for å rydde opp denne saken for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en regning på årsavgift i år, tenker dette ikke er noe problem og ringer if og de lover og rette opp. får så en purring, tar igjen kontakt og de lover å fikse opp i feilen. Kommer en purring til og jeg begynner å bli ganske lei og ringer igjen, de beklager på det dypeste osv.. Så her sist uke ligger det et brev i posten fra statens innkrevningssentral om at hvis ikke ikke betalte innen 5 dager ville jeg få betalingsanmerkning og de ville gå på arbeidsgiver for å få trukket lønnen min.

Ofte er det lurt å be om å få en skriftlig bekreftelse på at slike ting er ordnet opp i, siden slike er langt mer bindende for selskapet enn et "ja, dette skal vi ordne opp i" over telefonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en regning på årsavgift i år, tenker dette ikke er noe problem og ringer if og de lover og rette opp. får så en purring, tar igjen kontakt og de lover å fikse opp i feilen. Kommer en purring til og jeg begynner å bli ganske lei og ringer igjen, de beklager på det dypeste osv.. Så her sist uke ligger det et brev i posten fra statens innkrevningssentral om at hvis ikke ikke betalte innen 5 dager ville jeg få betalingsanmerkning og de ville gå på arbeidsgiver for å få trukket lønnen min.

Ofte er det lurt å be om å få en skriftlig bekreftelse på at slike ting er ordnet opp i, siden slike er langt mer bindende for selskapet enn et "ja, dette skal vi ordne opp i" over telefonen. :)

Fikk det ikke med her, var så frustrert. har etter hver samtale fått mail med bekreftelse på at det skal ordnes opp i. prøvde først på mail, men dette fikk jeg ikke svar på så ringte til de hver gang itilegg. har nå fått bekreftelse på at de ordner opp i regningen fra inkassobyrået.

Problemet er at jeg som forbruker føler ikke at et stort selskap som If skal holde på slik som dette. har kostet meg mye energi og forbannelse denne saken..

Det som iriterer meg mest her er at sykkelen mest sansynlig er blitt solgt i mitt navn, ergo If selger en sykkel som ikke er deres.

Og jeg er sikker på at alle papirer er sendt inn, fordi de ikke ville betale meg for sykkelen før vognkort del 2 var underskrevet og motatt av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...