Glennski Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Hei! Ønsker å begynne med banekjøring. Tenker da på konkuranssekjøring i første omgang. Men jeg har ikke drevet noe med dette før. Hva trenger jeg av lisenser, kurs, osv? Hvem må jeg kontakte? Tingen er at jeg har en E36 jeg tenkte jeg skulle bruke til banebil. Denne er idag i daglig bruk som personbil, men ønsker å bygge om denne. Ikke tenk på hvor mye koster og sånn, jeg vil bare vite hva som må gjøre med den for å få den godkjent som løpsbil. Takk for all hjelp
Dirty Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 bygge godkjente stolfester og bur ingen løseting i bilen, 6punkt, tut å kjør bli medlem i en klubb. eks nmk konsmo som er en lokal klubb her. du har nok en slik en hos deg også. så får du ei bok vært år med alle regler
Glennski Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Alright, høres bra ut Skal se om jeg finner en klubb i nærheten av Tønsberg
Glennski Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Hos NMK Tønsberg står det mest om bilcross. Noen som kjenner til denne klubben, og som kanskje er medlem der?
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Noe i den gata av hva dirty sier her.. Er vel litt mere enn det for og si det slik da men... Første du må gjøre er og bestemme deg for ting.. Hva vil du kjøre? hastighetsløp eller drifting eller rally.. Hastighet og drifting har hver sin type lisens.. Men hastighets lisens er på en måte en høyere lisens enn drifting og du får brukt den til å drifte med.. Når du så har bestemmt hva du vil kjøre må no inn på norges bilsport forbund sine sider og lese regelverket for klassen du skal kjøre.. Om du skal kjøre drifting så er 6 punkt bur påkrevet strømbryter med utvendig bryter.. minimum 4punkt belte.. Om du har fuelcell så må du ha brannvegg.. Uansett.. Dette er ikke bare og bare men kan absolutt anbefale deg og begynne med dette.. Om du lurer på noe så er det bare og slenge meg avgårde en pm og jeg vil svare deg så godt jeg kan ang både lisenser og bygging... Kent
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Du trenger forresten ikke være medlem av en lokal klubb.. Holder og ta deg et naf medlemskap og melde deg inn i naf motorsport der.. Selv kjører jeg for Naf motorsport avdeling Ålesund.. Dette mest fordi visst jeg presterer er jeg med på å dra klubbens creeds opp og den avdelingen vil få mere støtte..
Glennski Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2010 Takk for bra info Skal lese litt på nettet. Det jeg har mest lyst til er jo banekjøring, og kan man drifte også med den lisensen så er jo det helt topp Tar kontakt med deg på PM jeg, kommer sikkert flere spørsmål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå