motormania Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 holder på md å bygge en turbo motor til drifte bil. oppsettet jeg har tenkt på motoren er plane og hone blokka, bytte ventiltetninger og plane topp kobber toppakning med arp bolter smidde h-råder med arp bolter dreie ned stemplene montere alt av lager og pakninger nye ny vannpumpe ny oljepumpe ny kjedestrammer. noen som har kjørt cirka samme oppsett og hvet hvor mye det tåler? og hvor mye kan jeg dreie ned stemplene? og dreier man da ned feks 1mm på hele stempeltoppen eller bare på kanten rundt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
motormania Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 og nye stempelringer:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
motormania Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 bump. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLEZZ Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Ta å kjøp smidde lavkompstempler også. Det er de orginale stempla som er svakhetspunktet i de motorene der. Jeg ville heller kjørt orginale råder og smidde lavkompstempler. Det har jeg på min, og det fungerer helt konge. Ellers er det jo veldig greit å få o-ringa blokka. Evt montere pyramideringer eller pianotråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now