motormania Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 holder på md å bygge en turbo motor til drifte bil. oppsettet jeg har tenkt på motoren er plane og hone blokka, bytte ventiltetninger og plane topp kobber toppakning med arp bolter smidde h-råder med arp bolter dreie ned stemplene montere alt av lager og pakninger nye ny vannpumpe ny oljepumpe ny kjedestrammer. noen som har kjørt cirka samme oppsett og hvet hvor mye det tåler? og hvor mye kan jeg dreie ned stemplene? og dreier man da ned feks 1mm på hele stempeltoppen eller bare på kanten rundt?
OLEZZ Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Ta å kjøp smidde lavkompstempler også. Det er de orginale stempla som er svakhetspunktet i de motorene der. Jeg ville heller kjørt orginale råder og smidde lavkompstempler. Det har jeg på min, og det fungerer helt konge. Ellers er det jo veldig greit å få o-ringa blokka. Evt montere pyramideringer eller pianotråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå