e46dud Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Hei. Er det noen som har tips ang et lite problem jeg og en kamerat har på en 735iA E32 M30-B34. Har plana toppen og byttet alt av pakninger vedrørende toppen. Ved første start gikk ikke motor på alle cylindrene og ei vanvittig tikkelyd. Tok da av toppdekselet og ettertrakk topplokksboltene, justerte ventilene på nytt (0,30 på inn og ut på kald motor). Monterte toppdeksel og kvist. får ikke motor til å starte etter dette. Hører at den feiltenner og ser at motorrotasjonen snur ved feiltenning. Noen som har tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 feil timing tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 "tappen" på kamdrevet skal stå mot mot eksosen, også skal de to bolta som kamdrevet sitter fast i så på LINJE ned mot veiva. om du skjønner. har ikke noe program å få laga en strek i her jeg sitter nå. men de 2 skruene skal stå på linje ned mot veiva.. og HUSK att den slakke siden skal på eksossiden... også vrir du veiva 2 runder også sjekker du på kamdrevet igjen om det er riktig.. før du skrur sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46dud Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Jeg skjønner hvor du vil henn, men (det er alltid et men.. vi har ikke rørt noe som har med timingen. alt idiotsikkert ved demont/montering med spor her og der. Det bildet du Morty999 har lagt med er veldig fint og dette stemmer helt med den infoen jeg sitter med på et pc-program sier. alt dette stemmer. men allikevel problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 dere må jo ha rørt noe med timingen når dere har hatt av toppen.. går jo ikke å legge det idiotsikkert hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46dud Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2010 ser den. seff var registerkjedet av og fordeleren med rotor også, men dette er satt sammen etter BMW`s anvisninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 ser den. seff var registerkjedet av og fordeleren med rotor også, men dette er satt sammen etter BMW`s anvisninger. Om du mener du har stålkontroll på at registeret er rett, så ville jeg sjekka at fordeleren står riktig, og evt at pluggledningene står rett... For om du hører antydning til tenning som du sier, så er du jo i nærheten av noe riktig.. Så, enten registerfeil (fortsatt..), eller tenningsrekkefølge... MVH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå