Gå til innhold

Hyling fra ny clutch! F1 racing stage 2 kit. LØST

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har hatt motorbytte i min 320. Hadde oppi en m52b28 med ZF girkasse.

Kjøpte en clutchsett fra statene og letta svinghjul samt utløyserlager og det lille lagere som står i motoren bak svinghjule.

Men etter å ha fått start på bilen fikk jeg en hylelyd . Jeg får heller ikke bilen i gir, høres ut som om at utløyserlageret slura mot svinghjule.

Tenkte kansje det kunne vært luft i slavesylinderen så tok og luftet denne uten at det hjalp noe særlig.

Når jeg trykker clutchen inn føles den ganske vanlig ut, litt stivere enn original men ikke så mye.

Tappen på slavesylinderen går også fint ut igjen når jeg trykker den inn på hånd....

Noen som har ideer på hva det kan være for noe?

På forhånd takk

Sladjan

Skrevet

Jeg hadde samme problem når jeg satt ZF kasse på min m50b25, bare at jeg fikk den i gir.

Jeg måtte kappe litt av den splines'n eller utgående aksel fra kassa et par cm.

Fant ut i ettertid at jeg egentlig burde ha bytta til m3 3.0 slavesylinder.

Sier ikke at dette er problemet, men det var veldig likt. Dette finner du fort ut hvis du må av med kassa igjen. Da ser du evt at utgående aksel har skrapa.

Jeg har forresten samme kit som du har på min, bare sachs trykkplate.

Skrevet
Jeg hadde samme problem når jeg satt ZF kasse på min m50b25, bare at jeg fikk den i gir.

Jeg måtte kappe litt av den splines'n eller utgående aksel fra kassa et par cm.

Fant ut i ettertid at jeg egentlig burde ha bytta til m3 3.0 slavesylinder.

Sier ikke at dette er problemet, men det var veldig likt. Dette finner du fort ut hvis du må av med kassa igjen. Da ser du evt at utgående aksel har skrapa.

Jeg har forresten samme kit som du har på min, bare sachs trykkplate.

kassa jeg bruker er original kasse så den går ikke for langt inne.

Blir nok å ta ned girkassa i morgen og se, det er alltid det beste.

Takk for innspill ;)

Skrevet

Glemte av tråden her jeg.

Var lamellen som var feil montert så spleinsen som utløyserlageret glir på subba borti den.

Så for de som lurer ang. lamellen deres så skal den siden som er flatt på lamellen mot girkassa og den der fjærene og spleinsen i midten på lamellen stikker lenger ut mot motoren.

Skrevet

Det varierer fra merke til merke. Det er ikke verre enn å se på pakken hva side som skal være inn eller ut. Det står merka, altid :)

Skrevet
Det varierer fra merke til merke. Det er ikke verre enn å se på pakken hva side som skal være inn eller ut. Det står merka, altid :)

Sto ikke noe på den jeg har. Har tatt den ut og sett nøye på den så VET helt sikkert at det ikke sto noe. Fikk en jalla tegning fra gripforce men den var jo jalla hehe dermed feilmontert :P

Skrevet

På alle de Gripforce clutchene jeg har hatt i hende så står det på plastikken som lamellen ligger inni. FLYWHEEL SIDE. Så det er nok bare slurv og hast verk som har skylden her, ikke Gripforce.

Når jeg tok min utav pakken så satte jeg et kryss på den med hvit tusj på flywheel side. Men det står ikke stemplet på lamellen nei, står på posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...