Gå til innhold

Hvordan clutch/trykkplate anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt i gang med m52b28 med m50b25 innsug oppi en E30, Men skal handle inn ny clutch og lurer på hva dere anbefaler. Trenger noe som er behagelig og kjøre i hverdagen, men samtidig som den tåler litt når det måtte bli litt herjing. Hvordan clucth/trykkplate kombinasjon anbefaler dere? Duger det med det orginale? Og pris er vesentlig, bør ikke koste skjorta:)

Takk for deeeeet :D

Skrevet

Kjøp deg et slikt svinghjul og clutch kit på Ebay. Jeg kjøpte StegII kit til min, med kevlar karbon lamell. Kosta 3700 tror jeg. Det har funka bra de 8000km jeg har kjørt i sommer. Men den må kjørest inn med varsomhet. Jeg kjørte full pupp nesten med en gang, og da begynte den å slure.

Gripforce heter det...

Skrevet

Sitter på nett med telefonen nå... Bare søk på Ebay.com, eller leit det frem på www.gripforce.com, og søk Ebay etterpå.

Jeg hadde god dialog med dem på mail, for å forsikkre meg om at jeg kjøpte riktig. Fikk bare en link fra han på mail til det kitet jeg skulle ha, så var det fram med PayPal og bare betale :)

Skrevet

Jeg kjøpte samme kitet til min bil bare at jeg har stage 1 :)

Clutchen skulle være god for 400+NM og alt virker å fungere bra etter 3-4000km.

Men som Larsen-Racing nevner, viktig med innkjøring. Jeg kjørte svin første prøveturen og da luktet det clutch i bilen en uke etterpå hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...