Daniel84 Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 lurer på hvordan det er og bytte hjullageret..der er på en 325.. noen som har tips?
Jan S Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 Jeg brukte en standard avdrager med to armer. Måtte lage til et lite adapter pga. at det er et stort hull i akslingen. Til dette brukte jeg en skive og en liten bolt. Senteret i lageret ble sittende igjen på ene sida, men det var det bare å bruke hammer og flat meisel for å få av. Ellers er Google din venn, søk på BMW E30 WHEEL BEARING DIY. Fant bla. denne, men har ikke lest den: http://e30world.com/suspension/BMW-E30- ... eplacement Du må ha en stor pipe også, 32mm eller noe slikt.
TM custom Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 veldig lett faktisk. men det ikke så billig for navet, lageret og abs krona er i en del. du tar av caliperen og skiven så bruker du en litt kraftig muttertrekker for å få av navbolten som er på 36mm. så bruker du en avdrager på navet og drar hele greia av. så er det bare å trykke på det nye og setter sammen igjen. Navbolt: 335Nm Bremseskive til nav: 16Nm Bremseholder til nav: 123Nm
Daniel84 Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2010 Nyttig info gutter ! var vell 1300kr jeg betalte på gs for lageret ink frakt..må bare få færdi denna turnusen nå, så blir d nytt lager og vinterdekk på bilen !!
engen90 Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 I og med at du alt har kjøpt lager er detta kanskje litt kjip info, men koed tar 380 kroner for framhjulslager. Når jeg bytta trengte jeg ikke noen avdrager heller, lageret var så å si bare og dra av. (værre å bytte bak)
oddis Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Ikke sammenlikn uorginale lagre med orginale. Det er stor forskjell. Jeg kjøper bare orginale hjullagre fra nå av. Spør man mange her på forumet vil de si det samme... holdbarheten på noe av det uorginale er hårreisende.
TurboLag Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 stor nok pipe, latmann, dor+hammer, og en glidehammer var det jeg brukte, tok IKKE lang tid..
Jørgen Lie Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Har også brukt koed sine, å de holder mer enn nok mål for min del, mtp at man får nesten 3 lager for samme prisen som ett på GS... Er heller ingen sak å bytte nei Metodene er jo beskrevet over her, så det går nok bra
engen90 Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Ikke sammenlikn uorginale lagre med orginale. Det er stor forskjell. Jeg kjøper bare orginale hjullagre fra nå av. Spør man mange her på forumet vil de si det samme... holdbarheten på noe av det uorginale er hårreisende. Nå koster jo gs sitt uorginale 1300 og deres orginale koster 1600 (sånn ca.) Så regner med det var uorginalt han hadde kjøpt. Kvaliteten på uorginalt kan jeg ikke si noe om, men mitt har holdt en månde nå da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå