Gå til innhold

ABS lampe E36 97mod, koblingsskjema?


-Shark-
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E36 97modell som ABS lampe som kommer og går. Leste av feil for en stund siden, feil på høyre sensor forran.

Men det kan også være et ledningsbrudd, noen som har koblingsskjema?

Hvor sitter Abs styreenheten?- har ikke sett så mye på dette enda, derfor jeg spør.

Kan såklar gamble på sensor, og bare bestille, men mistenker ledningsbrudd da den kommer og går.

Noen som vet hva som må demonteres for å skifte sensoren h.f?

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål giveren, det du kan gjøre er å kjøpe Haynes bok for bilmodellen. Da har du koblingsskerma, tiltrekkningsmomenter og det du trenger for å se hvordan ting funker. Får det på biltema til en billig penge.

Men å skifte den er også en grei sak. Problemet er bare at giveren fort kan sitte fast, da må du til med verktøy for å få den ut. Jeg demonterte hjullageret for å komme lettere til, brukte luftmeisel for lettere demontering.. da gikk det veldig greit :D Men litt tålmodighet og kreativitet, så går det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv, lampe som var litt av og på:P

Så skiftet begge mine sensorer foran forrige uke.

Er en enkel jobb, måtte bare av med hjulet, men som Richie85 sa så kan de sitte litt fast!

Er vel sikkert noen som har en brukt og billig abs sensor til salgs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål giveren, det du kan gjøre er å kjøpe Haynes bok for bilmodellen. Da har du koblingsskerma, tiltrekkningsmomenter og det du trenger for å se hvordan ting funker. Får det på biltema til en billig penge.

Men å skifte den er også en grei sak. Problemet er bare at giveren fort kan sitte fast, da må du til med verktøy for å få den ut. Jeg demonterte hjullageret for å komme lettere til, brukte luftmeisel for lettere demontering.. da gikk det veldig greit :D Men litt tålmodighet og kreativitet, så går det meste!

Ja, Når jeg tenker meg om, så har jeg kanskje en slik bok liggende et sted. Tenker du på å ohme sensoren? For det er vel ikke så moderne greier at de skal ha tilført spenning for å virke, det er vel bare gammeldagse induktiv giver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt! Husker ikke hvilken verdi de skal ha i farta, men er jo bare å måle alle sammen, så ser du jo hvem som evt skiller seg ut.. Om høyre foran skiller seg ut i ditt tilfellet ;) Lykke til!

Takk for hjelp. Skal se på det.

Hadde samme problemet selv, lampe som var litt av og på:P

Så skiftet begge mine sensorer foran forrige uke.

Er en enkel jobb, måtte bare av med hjulet, men som Richie85 sa så kan de sitte litt fast!

Er vel sikkert noen som har en brukt og billig abs sensor til salgs;)

Ja, men føler det er litt rart at sensorer skal gjøre slik at det kommer og går. Er mer naturlig med et halveis brudd i ledningsnett eller lignende.

Men skal se hva jeg finner ut av.

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...