Gå til innhold

Turbo peaking / boost kontroller trøbbel.


Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

noen turbonerds her? sleit med boost kontrollern min som ikke lada stabilt 1bar, bare peaking ved full gasspådrag, den lader 0.7 orginalt. så gikk fra elektronisk til skru og da skulle den jo liksom lade orginalt ved minste trykk da da, noe den gjør MEN like jevlig så peaker den opp til 1.3-1.5 bar føre den stabiliserer seg. Noen ideer? justere på wastegaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen turbonerds her? sleit med boost kontrollern min som ikke lada stabilt 1bar, bare peaking ved full gasspådrag, den lader 0.7 orginalt. så gikk fra elektronisk til skru og da skulle den jo liksom lade orginalt ved minste trykk da da, noe den gjør MEN like jevlig så peaker den opp til 1.3-1.5 bar føre den stabiliserer seg. Noen ideer? justere på wastegaten?

Intern wastegate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har vært borti flere tilfeller som dette med intern wg.

Det jeg har kommet frem til at skal du ha et mere stabilt ladetrykk er det ekstern som gjelder.

Jeg har bytta wg på disse jeg har hatt med intern til andre som er sprekere, det har hjulpet.

Men fortsatt ikke helt stabilt men mye bedre

Kan jo være wg din som begynner å bli litt sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle vært litt rart det da turboen og wastegaten er flett ny, den begynte og peake etter jeg bytta turbo til en mindre og kvassere turbo, kontra orginalt så er det: mindre eksoshus, større kompressorhjul,større lager. den gikk helt fint på forrige turboen. Den har peaka siden dag 1 :? den peaker helt VOLDSOMT på 1ste giret. Setter jeg minste boost på 0.7(wastegate er stilt på det) så kan den peake til 1.5 :? har prøvd alle slags mulige innstillinger på boost kontrollern. Blir gal!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. nei er vanlig gummislange som fulgte med boost kontrolleren mener jeg..

men den gikk jo stabilt med gamle turbo(selvom den var trash) og så sto den 2ukers tid og prøvde samme oppsettet(som jeg regna med ikke ville fungere) men bare peaking, samme med alle andre oppsett og skru boost. Untatt! når jeg satt gain laaavt, men da går den jo også dass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, kan nesten virke som du har for liten wastegate.. Er det noe gods å porte i? Bruker som regel å være litt å hente på det.

gods og porte i ?

Flagrende og ustabilt ladetrykk i det tilfellet her kan vel minne litt om for liten WG kanskje.

Hva er motor/turbooppsett?

wg'n skal være god for 1.3bar den :-k . Jeg har t.om mindre turbo nå en orginalt.. har en .60 t28 turbo med 360 lager (istedenfor 280) og gt28rs kompressorhjul.

er en orginal gti-r motor, bare med større bensinpumpe, åpent kn, 3" eksos inkl downpipe utenom elbow. Har kjørt 1bar og 1.1 bar oppsett med greddy bspec 2 før uten problemer.. men nå peaker den både med skru og elektronisk bc. Men verdiene på bredbåndslambdaen er fine.. så skjønner det ikke :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gods rundt hullet til wastegaten. Tror det er akkurat at du kjører med liten turbo som gjør at du får ladetrykkspeaker.

Produserer ekstremt mye eksos når man får overtrykk, og dette klarer ikke wastegate kvitte seg med.

Vil tro det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gods rundt hullet til wastegaten. Tror det er akkurat at du kjører med liten turbo som gjør at du får ladetrykkspeaker.

Produserer ekstremt mye eksos når man får overtrykk, og dette klarer ikke wastegate kvitte seg med.

Vil tro det er det som er problemet.

hva mener du med porte i det? henger ikke helt med her nå hehe.. om den er for tjukk tenker du da eller? borre den opp?

Hmm.. så en ekstern wg blir løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...