Sandersen Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 noen turbonerds her? sleit med boost kontrollern min som ikke lada stabilt 1bar, bare peaking ved full gasspådrag, den lader 0.7 orginalt. så gikk fra elektronisk til skru og da skulle den jo liksom lade orginalt ved minste trykk da da, noe den gjør MEN like jevlig så peaker den opp til 1.3-1.5 bar føre den stabiliserer seg. Noen ideer? justere på wastegaten?
MotorViagra Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 noen turbonerds her? sleit med boost kontrollern min som ikke lada stabilt 1bar, bare peaking ved full gasspådrag, den lader 0.7 orginalt. så gikk fra elektronisk til skru og da skulle den jo liksom lade orginalt ved minste trykk da da, noe den gjør MEN like jevlig så peaker den opp til 1.3-1.5 bar føre den stabiliserer seg. Noen ideer? justere på wastegaten? Intern wastegate?
Sandersen Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 ja intern god for en 1.3bar ivertfall..
MotorViagra Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Ok, jeg har vært borti flere tilfeller som dette med intern wg. Det jeg har kommet frem til at skal du ha et mere stabilt ladetrykk er det ekstern som gjelder. Jeg har bytta wg på disse jeg har hatt med intern til andre som er sprekere, det har hjulpet. Men fortsatt ikke helt stabilt men mye bedre Kan jo være wg din som begynner å bli litt sliten
Sandersen Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 skulle vært litt rart det da turboen og wastegaten er flett ny, den begynte og peake etter jeg bytta turbo til en mindre og kvassere turbo, kontra orginalt så er det: mindre eksoshus, større kompressorhjul,større lager. den gikk helt fint på forrige turboen. Den har peaka siden dag 1 den peaker helt VOLDSOMT på 1ste giret. Setter jeg minste boost på 0.7(wastegate er stilt på det) så kan den peake til 1.5 har prøvd alle slags mulige innstillinger på boost kontrollern. Blir gal!!!
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Jeg har intern wg, og min holder seg banka på det ladetrykket jeg vil ha.
Saft Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Er slangen til klokka "armert"? Er den ikke det vil den kunne utvidde seg å skape ladetrykks problemer!
Sandersen Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Hmm.. nei er vanlig gummislange som fulgte med boost kontrolleren mener jeg.. men den gikk jo stabilt med gamle turbo(selvom den var trash) og så sto den 2ukers tid og prøvde samme oppsettet(som jeg regna med ikke ville fungere) men bare peaking, samme med alle andre oppsett og skru boost. Untatt! når jeg satt gain laaavt, men da går den jo også dass..
Sandersen Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2010 ja, da har jeg bytta slangene og det peaker enda.. fatter ikke dette da den ikke peaka med gamle turbo! da peaka den bare litt på 2nde giret.. noen forslag?
Saft Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 hmmm, kan nesten virke som du har for liten wastegate.. Er det noe gods å porte i? Bruker som regel å være litt å hente på det.
T. Thøgersen Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Flagrende og ustabilt ladetrykk i det tilfellet her kan vel minne litt om for liten WG kanskje. Hva er motor/turbooppsett?
Sandersen Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 hmmm, kan nesten virke som du har for liten wastegate.. Er det noe gods å porte i? Bruker som regel å være litt å hente på det. gods og porte i ? Flagrende og ustabilt ladetrykk i det tilfellet her kan vel minne litt om for liten WG kanskje.Hva er motor/turbooppsett? wg'n skal være god for 1.3bar den . Jeg har t.om mindre turbo nå en orginalt.. har en .60 t28 turbo med 360 lager (istedenfor 280) og gt28rs kompressorhjul. er en orginal gti-r motor, bare med større bensinpumpe, åpent kn, 3" eksos inkl downpipe utenom elbow. Har kjørt 1bar og 1.1 bar oppsett med greddy bspec 2 før uten problemer.. men nå peaker den både med skru og elektronisk bc. Men verdiene på bredbåndslambdaen er fine.. så skjønner det ikke
Saft Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Gods rundt hullet til wastegaten. Tror det er akkurat at du kjører med liten turbo som gjør at du får ladetrykkspeaker. Produserer ekstremt mye eksos når man får overtrykk, og dette klarer ikke wastegate kvitte seg med. Vil tro det er det som er problemet.
Sandersen Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 Gods rundt hullet til wastegaten. Tror det er akkurat at du kjører med liten turbo som gjør at du får ladetrykkspeaker.Produserer ekstremt mye eksos når man får overtrykk, og dette klarer ikke wastegate kvitte seg med. Vil tro det er det som er problemet. hva mener du med porte i det? henger ikke helt med her nå hehe.. om den er for tjukk tenker du da eller? borre den opp? Hmm.. så en ekstern wg blir løsningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå