Gå til innhold

100W H7 i fjernlys

bcrazy
 Share

Anbefalte innlegg

Min 97 e39 har skuffende dårlig lys, både nær og fjern.

Har kjøpt meg nye facelift lykter uten xenon. Tenkte å montere litt kraftigere pære i fjernlysene.

Tåler reflekotoren en 100W pære på fjernlyset?

Finnes the H7 pære med f.eks 70W?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte min bil var det 100w pærer i nærlyset. Da hadde det glasset inne i lykta fått noe missfarger. Så jeg byttet begge lyktene.

Jeg vet ikke hvordan dette er å ha på fjernlysa, da de brukes en del mindre. Men om du har mulighet ville jeg heller gått for å montere xenon om du synes de orginale er for dårlig.

Du får eventuelt tak i andre pærer med samme watt som skal gi bedre lys. Hoen bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 100w pære så vil reflektoren ta kvelden etterkvart, du vil få godt lys ei stund, men så blir det berre verre og verre. ledningane kan smelte pga 100w pæra trekker meir enn det 55w pære gjer og kablane er kanskje ikkje dimensjonert for sånt.

pluss det er ikkje lov med 100w i følge regelverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke montert de nye lyktene enda.

Kjøpte dem nettopp for å få blanke glass da de jeg har nå er litt matte, selv etter sliping og polering. Men kunne uansett tenkt meg bedre fjernlys. Xenon er selvsagt en løsning, men blir for kostbar da jeg også må montere lyktespylere. Xenon er sikkert bra, men savner det bra lyset fra min forrige bil og den hadde ikke xenon (Volvo 940)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon i fjernlys er lovlig uansett om du har manuell eller automatisk høydejustering.

Dette fikk jeg oppklart når jeg var på BT med min E39 og kom med xenon i både nær og fjern. Er dog ikke lov med xenon i nær.

Trenger ikkje lyktespyling og høgdejustering på fjernlys.

Men fortsatt skal lyktene være godkjent for xenon og xenonsettet skal være e-merka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon i fjernlys er lovlig uansett om du har manuell eller automatisk høydejustering.

Dette fikk jeg oppklart når jeg var på BT med min E39 og kom med xenon i både nær og fjern. Er dog ikke lov med xenon i nær.

Men fortsatt skal lyktene være godkjent for xenon og xenonsettet skal være e-merka

Nei men kan det ikke fort bli et problem at snø og is ikke smelter fra lyktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men kan det ikke fort bli et problem at snø og is ikke smelter fra lyktene?

Kanskje. Eg veit ikkje kor mykje nærlyset hjelper på dette på e39. (forutsetter at det er halogen på nærlyset)

På min gamle e34 la snøen seg på fjernlysa. (50w xenon)

Men eg bur på ein plass med lite snø/nedbør om vinteren, so dette var eit problem ca 3 ganger på 4år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min gode mann på Statens Vegvesen sa dette til meg, går jeg etter det.

Xenon-sett skal selvfølgelig være E-merket ja, men det er også de fleste. Men han sa at lyktene trengte ikke være godkjente for xenon. Originale pre-face lykter til E39 med kun halogen er jo forsåvidt ikke godkjent med xenon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...