Gå til innhold

523i, E39 som starter og stopper??


lars92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt problem med BMWen lenge no, begynder å bli passelig lei.

Det er ein 523i, E39 mod 96.

I sommar begynte den å tulle med å starte, stoppe og starte igjenn.

Hørte rundt og fekk bytta veivaksel og kamvinkel følere. inget resultat men det var feilkoder på den eine.

På verksted fann dei ingen feilkoser so dei byttet dei Bensinpumpe, ingen forskjell.

På BMW verkstedet diagnostiserte dei den til at det var feil på startsperra, byttet "startsperra" i bilen, då gjekk den supert i vel en måne før den stoppa igjen. Den går heilt fint uandsett køremåte, før den kutter momentant uten forvarsel.

Ny diagnose på BMW, denne gangen var det bensin pumpe releet som var svidd. BMW sa at det var alderen på releet som gjorde at det svei seg, og at det var helt vanleig.

Dagen etterpå, fornøgd som eg var i min BMW, STOPPA den nokk en gang!!!!

Denne gangen var det vanskelig å få start på bilen igjen men den starta etter mykje kinning.

Da gjekk den helt fint igenn.

BMW sa det var feilkode på eine nøkkelen, men eg brukte den andre.

Noken som har peiling på kvifor eg har so mangen problem med bilen min, og kva som kan vere gale no?

berre spørr vist noke er uklart.

Takk for tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vet ikke om dette har relasjoner til ditt problem.

Hvis du har feil på Veivhus sensoren (crank position sensor) så kan du oppleve av bilen går normalt helt til den blir varm (ca 10 min) så stopper den. Alt virker av lys, strøm osv, men motoren går ikke. Venter du 10-15 min til motoren har kjølt deg ned, så starten den som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...