rookie Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Hei jeg har planer om og kjøpe en bmw 318is som er ombygd til 325. Han som selger bilen sier at understellet på 318is er samme som 325, altså bremser osv. Trenger man og bytte girkasse å? Han sier at det bare er og regge den om til 325 hos vegvesenet, er det så enkelt ? og blir Eu kontrol vanskelig da ? han har heller ikke papirer på motor osv. Setter stor pris på svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
2000Touring Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Om han mener det er så enkelt, så hadde jeg foreslått at han gjør det før han selger deg bilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortd Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Om han mener det er så enkelt, så hadde jeg foreslått at han gjør det før han selger deg bilen. 1+ er nok ikke så enkelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
rookie Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 Okei, men kan det skje noe ved og ikke regge den om til 325 ? altså eu-kontrol osv ? vil det bli et stort problem da, kan man lett bli tatt med det å? altså vegvesenet stopper deg langs veien og ser at du har 6`er isteden for 4`er ? tusen takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortd Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 tror det kan bli problemer om du evt skulle kræsje eller som du sier at du blir stoppet av vegvesenet. men har en kompis som har heve en 325 i en is han tok bare vekk hendelen du åpner panseret med, så kommer de seg ikke under. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 tror det kan bli problemer om du evt skulle kræsje eller som du sier at du blir stoppet av vegvesenet. men har en kompis som har heve en 325 i en is han tok bare vekk hendelen du åpner panseret med, så kommer de seg ikke under. Har de mistanke for motorendringer kommer de seg nok under panseret, kanskje ikke der og da, men da tar de bilen din. Send inn søknad til Biltilsynet før du begynner, så ser du hvilken respons du får. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Erik- Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Er vel "for sent" å sende søknad først i denne situasjonen? Jeg mener det ikke er så lett som selger sier her. Om det ikke foreligger papirer fra donor bil, blir det allerede vanskelig. Om bygget også er gjort gjør det ikke lettere å få det godkjent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Ah, ser jeg leste feil der. Om den allerede er ombygd har jeg ikke noe svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rookie Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 Okei, tusen takk for svar folkens, men ossen går det med girkasse ? går det og bruke 318 kassa ? og ossen går det med Eu-kontrol ? skjekker dem ossen motor osv det sitter i ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Girkassen (S5D200) fra 318i/318is er bolt-on på 325/328, og girkassene på 318i/318is er overproposjonert i forhold til hvor mye de tåler, så de klarer lett en 325/328. Det spørs litt hvem du møter på. Klarer de å se forskjell på en firer og en sekser kan du havne i problemer ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rookie Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 Okei, da veit jeg det men ossen ser man lett om bremmser osv er byttet til 325 ? for han som selger bilen sier alt er 325 understell osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Understellet på 318is er likt det på 325, sett bortifra kanskje differensialen, som ikke spiller noen rolle under en fremtidig EU-kontroll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rookie Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 Okei tusen takk, har tenkt til og kjøpe bil til helga se og da er det bra og spørre dere som kan mye om bmw http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24600014 det er den bilen jeg har tenkt til og kjøpe, hva syntes dere om pris osv ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 DYR for en ikke godkjent 325 spør du meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rookie Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 jepp, hvor mye ville du gitt for den ca ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts