Jump to content

Defa WarmUp med Smart start


2003-E46
 Share

Recommended Posts

Jeg har satt inn en Defa WarmUp med smart start og bunnpannevarmer nå på en e46, og lurer på følgene:

-Kan batteriladeren tilsluttes + punktet i motorrummet, eller må jeg trekke kabel bak til batteriet? Blir det tull med elektronikken?

-Blå kabel på motaker til fjærnkontroll skal på tenninga, hvor er det mest gunstig å stjele strøm?

Link to comment
Share on other sites

Jeg monterte samme pakken for ikke så lenge siden, og jeg dro kablene helt bak til batteriet..

Men det går sikkert greit å "hekte seg på" i motorrommet og..

Tengte bare jeg skulle informere litt om den antenna til fjærnkontrollen. Den funker dritdårlig om du ikke plasserer den riktig.. Jeg prøvde først å trekke den frem i motorrommet frem atme lykter, men det ble dårlig, så det ble til slutt at jeg monterte den øverst i frontruta innvendig. Men det ble også litt svakt, men akseptabelt..

Så ser egentlig ikke ut som om den funker skikkelig før man henger den øverst i antennepisken :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det var litt rart.. tok min inn under hanskerummet og la den i dørsiden, funket ganske bra det for meg.. Skulle jo være 1700m rekkevidde tror jeg, men jeg har ikke prøvd mer enn ca 300m unna da..

Kobla du til grønn og hvit ledning? ;P

Link to comment
Share on other sites

http://wup.defa.com/no/pdf/SmartStart_NORSK.pdf

Blå trenger du ikk, den er bare å klippe bort om du ikke har dieselvarmer.

Det samme gjelder B og C om du ser på diagrammet på side 21 i pdf-fila jeg lenket til.

I den vanlige WarmUp-pakken med smart start følger ikke releboksen til separat styring av kupeviften med, derfor trenger du ikke ledningen merket C (den grønne). Og B og D skal brukes sammen med dieselvarmer, de er ikke i bruk hvis du skal ha full elektrisk varme fra DEFA. Bare kutt vekk de tre ledningene da du i ditt tilfelle ikke trenger de.

Link to comment
Share on other sites

Redd at det ikke går da kupévifta går på 220V mens bilen din går på 12V... :)

http://www.defa.com/heating2.php3?tid=12〈=1&ndid=

Øverst her ser du den releboksen det er snakk om.. 460838..Den bruker du om du for eksempel vil ha separat innkobling av kupévifta og motorvarmer-elementet. Jeg har aldri hatt bruk for dette noen gang, eller hørt om noen som har montert dette på sin bil.

Men det kan være de som er SÅ miljøbeviste at de ikke vil bruke mer strøm enn nødvendig. Og føler at de vil at kupevifta skal starte 30 min før de reiser på jobb, mens motoren vil de at skal ha én time med motorvarmer før jobb. For de er det greit med denne releboksen, men herregud da mann, da må vi jo være helt på grensen til galskap.. (Min subjektive mening)

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg der gitt, og da har jeg vel strengt talt ikke bruk for den releboksen heller :wink:

-Trodde kanskje det var innebygget en trafo der jeg da jeg, men da tok jeg hvist feil gitt!

Uansett, det funker greit nå iallefall, god og varm bil!!

Takk for alle svar :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...