Gå til innhold

Defa WarmUp med Smart start


2003-E46
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har satt inn en Defa WarmUp med smart start og bunnpannevarmer nå på en e46, og lurer på følgene:

-Kan batteriladeren tilsluttes + punktet i motorrummet, eller må jeg trekke kabel bak til batteriet? Blir det tull med elektronikken?

-Blå kabel på motaker til fjærnkontroll skal på tenninga, hvor er det mest gunstig å stjele strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte samme pakken for ikke så lenge siden, og jeg dro kablene helt bak til batteriet..

Men det går sikkert greit å "hekte seg på" i motorrommet og..

Tengte bare jeg skulle informere litt om den antenna til fjærnkontrollen. Den funker dritdårlig om du ikke plasserer den riktig.. Jeg prøvde først å trekke den frem i motorrommet frem atme lykter, men det ble dårlig, så det ble til slutt at jeg monterte den øverst i frontruta innvendig. Men det ble også litt svakt, men akseptabelt..

Så ser egentlig ikke ut som om den funker skikkelig før man henger den øverst i antennepisken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://wup.defa.com/no/pdf/SmartStart_NORSK.pdf

Blå trenger du ikk, den er bare å klippe bort om du ikke har dieselvarmer.

Det samme gjelder B og C om du ser på diagrammet på side 21 i pdf-fila jeg lenket til.

I den vanlige WarmUp-pakken med smart start følger ikke releboksen til separat styring av kupeviften med, derfor trenger du ikke ledningen merket C (den grønne). Og B og D skal brukes sammen med dieselvarmer, de er ikke i bruk hvis du skal ha full elektrisk varme fra DEFA. Bare kutt vekk de tre ledningene da du i ditt tilfelle ikke trenger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd at det ikke går da kupévifta går på 220V mens bilen din går på 12V... :)

http://www.defa.com/heating2.php3?tid=12〈=1&ndid=

Øverst her ser du den releboksen det er snakk om.. 460838..Den bruker du om du for eksempel vil ha separat innkobling av kupévifta og motorvarmer-elementet. Jeg har aldri hatt bruk for dette noen gang, eller hørt om noen som har montert dette på sin bil.

Men det kan være de som er SÅ miljøbeviste at de ikke vil bruke mer strøm enn nødvendig. Og føler at de vil at kupevifta skal starte 30 min før de reiser på jobb, mens motoren vil de at skal ha én time med motorvarmer før jobb. For de er det greit med denne releboksen, men herregud da mann, da må vi jo være helt på grensen til galskap.. (Min subjektive mening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der gitt, og da har jeg vel strengt talt ikke bruk for den releboksen heller :wink:

-Trodde kanskje det var innebygget en trafo der jeg da jeg, men da tok jeg hvist feil gitt!

Uansett, det funker greit nå iallefall, god og varm bil!!

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...