Gå til innhold

Startmotor E36 antall ledninger?


mircoo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 1993 model E36 1,8liter automat. Har akkurat skiftet motor, og nå står jeg litt fast. Skulle til å starte for første gang, vrir om nøkkelen og hører startmotoren klikke inn men den "dreier" ikke. Prøvde flere ganger og den bare "klikket". Gikk fram i motorrommet og så en ledning som så ut til å passe akkurat på startmotoren, men jeg var ikke helt sikker. Prøvde å koble på, vridde om nøkkelen og hørte et siste klikk men ingen dreiing. Etter det lagde den ikke noe mere lyd. Det jeg lurer på er hvor mange ledninger skal det gå inn på startmotoren? 2 ( + og - ) eller 3 stk?

- Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Dere mener altså at det skal gå 2 ledninger inn på + siden, og 1 ledning på - siden? Er slik jeg har koblet det nå, og det var da startmotoren sluttet å gi lyd fra seg. Men mulig der bare er startmtoren det er noe feil med da. Vil bare være sikker før jeg skifter startmotor og prøver på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar av begge på plussen og setter de på igjen. klikker den da? når du kobler på strøm, ikke når du vrir om tenninga, hvis den gjør det er pluss fra batter/ dynamo på plassen til kabelen fra nøkkelen.

Kom ikke noe klikk når jeg gjorde det, klikket kom ikke før jeg vred om tenningen.

Har ikke gjort noe med bilen i dag, begynner i morgen tenker jeg. Men er fremdeles usikker på de ledningene. Ingen som har en E36 de kan gå og se i? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle er svart og kommer fra "motoren" ? ingen kommer ovenifra?

Den ekstra ledningen der er snakk om kommer direkte fra batteriet, følger plastikken over motoren og kommer ned ovenfra og passer perfekt på startmotoren, men den døde som sakt da vi satt denne ledningen på startmotoren.

Btw, kompis av mircoo som er med på "prosjektet" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...