Gå til innhold

e36 starter ikke


m-tech 320i
 Share

Anbefalte innlegg

Heia.

har en 96 modell 320i. Nå kinner den bare og er like før den starter, men akkurat ikke nok.

Vi har en mistanke om at det kan være bensinpumpa som kan være gåen eller ikke får strøm.

Det jeg lurer på da er om den har 2 bensinpumper? under baksetet siden det er 2 helt like lokk, som man skrur opp, og kommer til en skrukork med 1 kontakt med tynn ledning i brun og gul og en slange på venstresiden, på høyre side sitter det også en slange men to kontakter. Den ene er tynn ledning med brun og gul, også en kobling rett ved siden av med tykk ledning med brun og gul/grønn.

Hva er disse kontaktene til? Og hvilke av de er det som gir strøm til bensinpumpa/pumpene?

Håper det er noen som kan komme med noen hjelpende ord, da jeg hater at den står stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nesten som den får litt bensin i og med at den reagerer og nesten starter.

Du skal høre en summelyd fra pumpa når du slår på tenninga. Du kan også måle den. På min 91mod er pumpa på passasjersiden, og andre siden er kun nivåmåling. Pumpa har som regel tykkere ledinger og flere kontakter, så din er mest sannsynlig på høyresiden. Mål frem hva som er jord på kontakten, og finn ut hvilken som skal være +12v og mål. Mål da på den med tykkeste ledninger, den andre med tynne ledinger har sikkert samme fargekode som andre siden? Er det ingen spenning frem til kontakten er problemet lengre fremme (rele osv). Får den strøm, så er enten problemet bensinpumpa, evt så er den frisk og problemet ligger et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin pumpa ligger på pasasjer siden, på sjåfør siden er det returen vil jeg tro.

Mål om du får strømm til pumpa på de ledningene der. Du kan også ta 2 kabler fra plus og minus og kjøre direkte på pumpa og se om den går da.

Går den da er det enten sikring "nr.18" vil jeg tro eller defaen din som tuller seg viss du har det. Prøv å lås og låse opp bilen og prøve igjen viss du har defa, kan finne på å tulle seg den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...