Gå til innhold

spørsmål ang e39 kjøp og ting med skeift ratt deffekt lås


Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer og kjøpe en 5 serie fra 99.

Det jeg merker med prøvekjøring var at det ristet i rattet når jeg bremset i høyere fart en 50 60.

Det er kansje bare skivene.

Så når jeg kjørte rett så bikket rattet mot venstere det var liksom ikke rett i heletatt, var var som "kl viser 5 på 10 på liksom hvis dere skjønner" Så synes jeg den var litt tung på rattet (selv kjører jeg 08 modell caddy hver dag med ballongdekk så er kansje derfor) men den var tyngere en feks en mercedes c klasse fra 2000. Hva kan skakt ratt komme av? blitt ujavnt med tiden eller kjørt i en fortauskant? kollisjonskadet?

Bmw opplyser vel ingenting hvis jeg ringer da jeg ikke er eier av bilen.

Så virket ikke låsen på den ene bakdøren når man låse den med sentral låsen.

Er det noe kjente feil som kan skje med låsene og kan det ryke flere låser på den?

Hva pleier og være feil da når ei dør ikke vil låse seg?

Merket også at hvis jeg feks sto i en bakke eller skulle kjøre så måtte jeg gi mere gass en på et annet bilmerke med automat, den fikk opp litt turtall på en måte før den begynte og gå fremover men det er kansje sånn disse bmwene er?

Helhetsintrykket er at det er en stor bil med mye comfår og noe småtteri må det jo være etter 11 år på veien.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang skjevt ratt holder det trolig med en 4hjulskontroll da det er normalt at hjulvinkler endrer seg over tid :) Om du ikke hører noen ulyder fra servopumpe osv under sving, så er nok styringen helt normal, den oppleves gjerne litt tung på biler uten servotronic. Om automaten føles normal og girer fint er det neppe noe galt med den, men ett olje og filterskift vil nok ikke skade. At sentrallåsen ikke fungerer på ene bakdøren kan enten være grundmodulen, eller en sentrallås motor, er det motoren så er det ikke kostbart, er det grundmodulen så blir det dyrt :P

Om du er skeptisk på disse tingene anbefaler jeg deg å levere bilen inn til en sjekk på ett bmw verksted før ett evnt kjøp. Det blir vanskelig for oss på forumet å feilsøke over internett om du skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja det kan fort koste penger på bmw med låsen sikkert, det med rattet er kansje ikke en stor sak. Aut oljen er byttet og den girer pent.

Merket at den vanntanken på radiatoren var sånn at du kunne vri den til siden fremover mot motor, normalt? På dem eldre e36 320 jeg har hatt har vanntanken sittet støpt til radiatoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja det kan fort koste penger på bmw med låsen sikkert, det med rattet er kansje ikke en stor sak. Aut oljen er byttet og den girer pent.

Merket at den vanntanken på radiatoren var sånn at du kunne vri den til siden fremover mot motor, normalt? På dem eldre e36 320 jeg har hatt har vanntanken sittet støpt til radiatoren

Tanken skal være sånn på M52TU :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...