jsr-Racing Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 noen som har tunet autronic sm4 sprut selv uten rulle med bra resultat??
SSM Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Ta deg en tur over til Husnes til Raimond Nordnes, så mapper han det til deg for en billig peng sikkert. Sisst jeg var hos han så kom det en kar fra møre som hadde kjørt hele veien på en map som Raimond sendte til han på mail. De brukte da etter det ca 1.5t på å mappe ferdig den bilen til rundt 500hk.
T. Thøgersen Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Jeg har gjort det på min E30 med M20 turbomotor. Den fungerer fint, og den er bare mappet av meg og en kamerat på gate. Blir litt knøling til å begynne med, men har du bredbåndslambda til å sjekke blandinga så den er safe og ikke kjører helt bananas-høy tenning, er det ikke vanskelig å få det til. Det går bare med mye tid og enda mer bensin. Men for å få den kjørbar, er det ikke no stress. Den største fordelen med å bremse i benk/rulle er jo uten tvil at det er mye enklere å se resultatene av endringer man gjør.
jsr-Racing Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Ta deg en tur over til Husnes til Raimond Nordnes, så mapper han det til deg for en billig peng sikkert. Sisst jeg var hos han så kom det en kar fra møre som hadde kjørt hele veien på en map som Raimond sendte til han på mail. De brukte da etter det ca 1.5t på å mappe ferdig den bilen til rundt 500hk. har du nr til raymond?? ja har hørt at han e jævli flik på sm4 sprute..
jsr-Racing Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Jeg har gjort det på min E30 med M20 turbomotor. Den fungerer fint, og den er bare mappet av meg og en kamerat på gate. Blir litt knøling til å begynne med, men har du bredbåndslambda til å sjekke blandinga så den er safe og ikke kjører helt bananas-høy tenning, er det ikke vanskelig å få det til. Det går bare med mye tid og enda mer bensin. Men for å få den kjørbar, er det ikke no stress. Den største fordelen med å bremse i benk/rulle er jo uten tvil at det er mye enklere å se resultatene av endringer man gjør. ok =) ja er best i benk men er jo utroligt artid og gjøre alt selv og få det til og gå bra=)
T. Thøgersen Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Absolutt, ikke minst er det utrolig lærerikt. Jeg skjønte abolutt minimalt av sånt før jeg fikk holdt på med det i x antall timer, nå er det enklere å skjønne prinsippene med motorstyringer generelt.
M3 Yngve Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Nr til Raimond: 40219123. Han har dyno også nå han.
jsr-Racing Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Nr til Raimond: 40219123. Han har dyno også nå han. takker får ringe og høre me han..
jsr-Racing Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Absolutt, ikke minst er det utrolig lærerikt. Jeg skjønte abolutt minimalt av sånt før jeg fikk holdt på med det i x antall timer, nå er det enklere å skjønne prinsippene med motorstyringer generelt. ja er veldig lærerikt det skal vere sant=) får se hva det blir til mest sansynlig blir det raimond som får jobben vist han tar den=) er greit og vite at man får ut maks og drift sikkert og ikke minst får vit hvor mangen hk det blir ut av det=) skal skal begynne og montere smidd innmat og og få gjort alt klart med oljeretur fra turboen og slikt så får eg ta sprutet etter hvert =) har hatt det liggen ett par år da det hvar til tenkt kompressor bygget men ble så himmla dyr av han som skulle mappe det at eg bare ga f og kjøpte chip i stede..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå