Gå til innhold

drenering til takluke HJELP!!

Bimmarn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem med at det kommer vann inn på passasjersiden via dreneringen til takluken. Tror nemlig at dreneringen ble tettet igjen under bilen da den var på rust sveising i sommer.

Er det en mulig løsning å tette det ene hullet oppe ved luka og la det andre være åpent, eller bør jeg prøve å åpne dreningen under bilen? Isåfall, hvor kommer vannet ut igjen under bilen?

Det er en e34 det dreier seg om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor den er tett. På min e39 så kommer jeg til dreningslangen ved å ta av interiørdekslet som ligger langs vinduskarmen til frontruta. Der kan du dra den ut og evt brukt trykkluft for å finne ut hvor den er tett.

skal se i morgen;) ting ble litt lysere når du levnte slanger ;)

Takker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Trykkluft er fint - det blåser rent. Evt bruk en tynn wire og følge ned for å stake. Men forsiktig.

Kan montere på en ekstra gummislange på blåsepistolen slik at du kommer bedre til og evt lengre ned i røret(slangen) :D

Pleier å funke til meg når jeg har hadt det problemet på touringene mine gjennom tidene:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e34 er dreneringen i bakkant av takluke og går ned langs bakruten på begge sider. Den går enten ned i kanalene eller i bakkant av den. Det skal være minst ett dreneringshull i kanalen. Kan det være dette som er tettet? Bor isåfall opp et nytt. Sprøyt gjerne inn tectyl; gjorde det på min etter det ble skiftet noe av kanalene. Bruk trykkluft som nevnt eller trekkefjær (elektriker-verktøy) for å stake opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...