kbpE30 Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 Hei. Har en 750ia motor på hånden fra e32. lurer på hvilen manuell girkasse jeg kan bruke på denne..? Og hva mer som må til. noen som har erfaringer fra dette? dette skal også passe i en e34 touring, hva vill en sånn ombygging koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 Du kan bruke girkassen fra 850i, 6-gir. Ellers kan du bygge om clutchhuset på endel andre girkasser, dette finner du ved å søke på internett. Har lest litt om denne ombyggingen, en som bygde om med en 750ia motor - og det endte med at han tok ut motoren, og kjøpte seg en 750i motor istede, pga. problemer med å få den til å gå skikkelig. Ville heller satset på en litt lettere motor å bygge om med mindre du har mye tid, utrolig mye penger, som f.eks S38 eller S62. Men om du er bestemt på å sette nedi en V12, kan du lese tråden hans her -> http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=819995 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 E36Cab1 (tror jeg det var) har jo en E34 som skal ha V12 twinturbo i. du finner det på forumet ettellerannet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Du kan bruke girkassen fra 850i, 6-gir. Ellers kan du bygge om clutchhuset på endel andre girkasser, dette finner du ved å søke på internett. Har lest litt om denne ombyggingen, en som bygde om med en 750ia motor - og det endte med at han tok ut motoren, og kjøpte seg en 750i motor istede, pga. problemer med å få den til å gå skikkelig. Ville heller satset på en litt lettere motor å bygge om med mindre du har mye tid, utrolig mye penger, som f.eks S38 eller S62. Men om du er bestemt på å sette nedi en V12, kan du lese tråden hans her ->http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=819995 fint bygg det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 Ja, veldig gjennomført, selv om det kanskje ble litt mye med interiøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Share Skrevet November 16, 2010 hvor mye burde jeg betale får v12 som jeg har på hånda. eller hvor mye er den hvert. den har godt 230000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 får jo en hel 750i for under 20k (uregistrert), så jeg kan ikke tenke meg til at V12'en i seg selv er verdt den helt store haugen med penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå