Gå til innhold

Symptomer på Automatkasse ved for lite olje.. E34 M50b20


Lanzin
 Share

Anbefalte innlegg

Får ikke sjeket nivået da det ikke er peilepinne på denne kassa... og bilen er så lav at jeg ikke får sjekket nivåpluggen uten løftebukk... Vet ikke sist det ble byttet olje..

Men den har begynt og hugge inn i gir når den er varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som den jukser på giringa.. Men når jeg gir gass og den girer ned så ruser den litt og så smeller den i gir, jo mer gass jeg har når den girer ned jo mer smeller den i gir... Kjennes ut som bakstillinga prøver og komme inn i kupeen. Men det er bare når den blir varm. Kassa moden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som den jukser på giringa.. Men når jeg gir gass og den girer ned så ruser den litt og så smeller den i gir, jo mer gass jeg har når den girer ned jo mer smeller den i gir... Kjennes ut som bakstillinga prøver og komme inn i kupeen. Men det er bare når den blir varm. Kassa moden?

Går kassa i nød etter dette smellet? at du ikke kan velge sport eller økonomi prog, pluss at den låser seg i 3 gir ellns ?

Har samme problem på 540en men KUN når den står i øko programmet og ikke i sport :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende på min tidligere e36.

Når jeg bremset ned før feks en rundkjøring og ga gass igjen ruset bilen bare og smalt inn i gir.

Årsaken var for lite olje pga lekkasje i oljekjøleren.

Byttet oljekjøleren og etterfylte olje. Ingen problemer med girkassen i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende på min tidligere e36.

Når jeg bremset ned før feks en rundkjøring og ga gass igjen ruset bilen bare og smalt inn i gir.

Årsaken var for lite olje pga lekkasje i oljekjøleren.

Byttet oljekjøleren og etterfylte olje. Ingen problemer med girkassen i ettertid.

Takk :) Var det jeg trengte for og føle det er vits i og bytte olje og filter på kassa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende på min tidligere e36.

Når jeg bremset ned før feks en rundkjøring og ga gass igjen ruset bilen bare og smalt inn i gir.

Årsaken var for lite olje pga lekkasje i oljekjøleren.

Byttet oljekjøleren og etterfylte olje. Ingen problemer med girkassen i ettertid.

Takk :) Var det jeg trengte for og føle det er vits i og bytte olje og filter på kassa :)

Gi meg en lyd hvis 2000kr olja fikser problemet :D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så billig for ny kasse heller :)

men har hatt et par biler på verksted med samme symptomer, der hjalp det med ny olje og filter ;)

men har du fått tatt diagnose da? er jo smart å starte med det billigste, og da kommer diagnose først, så ny olje og filter, og det dyreste, ny kasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...