Lanzin Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Hva er tegnene på for lite olje på automatkassa?? min kasse begynner og bli snål.....
Lanzin Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2010 Helt seriøst... dette vet noen her...
tordah Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 kan du ikke bare sjekke nivået? lenge siden du sist bytta olje?
Lanzin Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Får ikke sjeket nivået da det ikke er peilepinne på denne kassa... og bilen er så lav at jeg ikke får sjekket nivåpluggen uten løftebukk... Vet ikke sist det ble byttet olje.. Men den har begynt og hugge inn i gir når den er varm...
fredriko Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Når det minker på oljen så begynner den å "jukse" med giringa
Lanzin Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Virker ikke som den jukser på giringa.. Men når jeg gir gass og den girer ned så ruser den litt og så smeller den i gir, jo mer gass jeg har når den girer ned jo mer smeller den i gir... Kjennes ut som bakstillinga prøver og komme inn i kupeen. Men det er bare når den blir varm. Kassa moden?
baremats91 Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 kan nok være lite olje ja, merker du om den "slurer" mer enn den har gjort før?
fredriko Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Virker ikke som den jukser på giringa.. Men når jeg gir gass og den girer ned så ruser den litt og så smeller den i gir, jo mer gass jeg har når den girer ned jo mer smeller den i gir... Kjennes ut som bakstillinga prøver og komme inn i kupeen. Men det er bare når den blir varm. Kassa moden? Går kassa i nød etter dette smellet? at du ikke kan velge sport eller økonomi prog, pluss at den låser seg i 3 gir ellns ? Har samme problem på 540en men KUN når den står i øko programmet og ikke i sport :S
Lanzin Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Synes ikke den slurer mer enn før.. Utenom det lille øyeblikket før den girer.. Den går ikke i nød,og gjør dette både i Economy Sport og Winter..
andersen Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Jeg hadde noe lignende på min tidligere e36. Når jeg bremset ned før feks en rundkjøring og ga gass igjen ruset bilen bare og smalt inn i gir. Årsaken var for lite olje pga lekkasje i oljekjøleren. Byttet oljekjøleren og etterfylte olje. Ingen problemer med girkassen i ettertid.
Lanzin Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Jeg hadde noe lignende på min tidligere e36.Når jeg bremset ned før feks en rundkjøring og ga gass igjen ruset bilen bare og smalt inn i gir. Årsaken var for lite olje pga lekkasje i oljekjøleren. Byttet oljekjøleren og etterfylte olje. Ingen problemer med girkassen i ettertid. Takk Var det jeg trengte for og føle det er vits i og bytte olje og filter på kassa
fredriko Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Jeg hadde noe lignende på min tidligere e36.Når jeg bremset ned før feks en rundkjøring og ga gass igjen ruset bilen bare og smalt inn i gir. Årsaken var for lite olje pga lekkasje i oljekjøleren. Byttet oljekjøleren og etterfylte olje. Ingen problemer med girkassen i ettertid. Takk Var det jeg trengte for og føle det er vits i og bytte olje og filter på kassa Gi meg en lyd hvis 2000kr olja fikser problemet Hehe
Lanzin Skrevet November 3, 2010 Forfatter Skrevet November 3, 2010 2000?? Wtf? noen andre alternativer??
fredriko Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 skal ikke si at den koster 2000 blank men den er jævla dyr vertfall så må du ha ny bunn panne pakning og oljefilter så ruller summen fort opp, kjipt hvis det ikke er det og du må hive kassa etter 3mnd uansett
baremats91 Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 er ikke så billig for ny kasse heller men har hatt et par biler på verksted med samme symptomer, der hjalp det med ny olje og filter men har du fått tatt diagnose da? er jo smart å starte med det billigste, og da kommer diagnose først, så ny olje og filter, og det dyreste, ny kasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå