Raastad Skrevet Oktober 30, 2010 Skrevet Oktober 30, 2010 Hei, parkerte bilen i går og skrudde av tenningen, så neste jeg gang jeg skulle starte bilen så hørte jeg at pumpa ikke gikk å bilen starter men stopper med 1 gang, før så hørte man pumpen gikk når jeg satt på tenningen, det gjør den ikke nå :/ har sjekket sikringene og ingen av dem er godt :/ Hva kan være feilen ?:/ avhennig av bilen snakk om E30 med m50b25
Raastad Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2010 noen som vet om det er noe sikring eller rele noe sted som har med pumpen å gjørra? utenom sikringsboksen
tordah Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 ta en strømtang og mål på ledningene som går inn i pumpa når du skrur på tenninga eller prøver å starte motoren. hvis det ikke kommer noe utslag er det bare å kjøpe ny pumpe pumpa kan også være ødelagt selvom den trekker strøm. Pumpehjulet kan løsne fra motoren.. nå vet jeg ikke helt hvordan pumpene er på Bmw, da jeg jobber hos Møller
S.Hafsmo Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 du kommer vel til pumpa via et lokk under setet? er ihvertfall slik på E34. Da utelukker du ihvertfall reléer og sikringer om du får spenning her når du slår på tenninga. Bensinpumper har en tendens til å dø uten forvarsel. Den døde på den ene Blazeren min for en god måned siden. Da hadde den bare stått 5 min når jeg skulle ha den i gang igjen, men da var den helt kaputt. En bekjent av meg fikk sin E36 hjem ved å ha en til å sitte ved pumpa bak og dunke i den/tanken smått, da det tydeligvis var kontaktfeil i den. Slik at den gikk en liten stund ved hver kakk den fikk.
Raastad Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2010 fant ut feilen, var relet i sikringsboksen som kødda :S tok dem ut og satt dem i igjen så funka den
stian1990_2 Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 En bekjent av meg fikk sin E36 hjem ved å ha en til å sitte ved pumpa bak og dunke i den/tanken smått, da det tydeligvis var kontaktfeil i den. Slik at den gikk en liten stund ved hver kakk den fikk. Kompis av meg hadde en hammer ligende i bagasjerommet, han måtte gi den et lite kakk før han starta.. Nei, relèet er vel plassen og begynne, og deretter rett på pumpa.. Ingen som har prøvd og demontere en slik pumpe? Og bare overhale den tenkte jeg på.
tordah Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 En bekjent av meg fikk sin E36 hjem ved å ha en til å sitte ved pumpa bak og dunke i den/tanken smått, da det tydeligvis var kontaktfeil i den. Slik at den gikk en liten stund ved hver kakk den fikk. Kompis av meg hadde en hammer ligende i bagasjerommet, han måtte gi den et lite kakk før han starta.. Nei, relèet er vel plassen og begynne, og deretter rett på pumpa.. Ingen som har prøvd og demontere en slik pumpe? Og bare overhale den tenkte jeg på. for å komme til motoren i pumpa må du nok kappe litt, ja
S.Hafsmo Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 må du ta ned tanken for å nå pumpa på E34 altså? det var jo jævla lite gjennomtenkt.
winchester Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 må du ta ned tanken for å nå pumpa på E34 altså? det var jo jævla lite gjennomtenkt. Ja, det må man. Er en samlet unit i tanken med nivåsensor og pumpe koblet sammen. Er fort gjort å søle litt bensin i bagasjerommet når man bytter den ut, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå