Bmw e39 Skrevet Oktober 30, 2010 Skrevet Oktober 30, 2010 Jeg har nettop skifta abs sensoren bake på høyre side, men de er tydeligvis et lite kontaktproblem nedi der, ser at der er noen skader i veggene, er det noe man kan gjøre med dette, eller må man skifte hele bærebrua?
dunderdo Skrevet Oktober 30, 2010 Skrevet Oktober 30, 2010 Når du ikke klarer å forklare problemet.... ta bilder av det
Bmw e39 Skrevet Oktober 30, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2010 Det jeg mente var at veggene der abs sensoren skal sitte er skadet, slik at det blir antakelig dårlig kontakt med sensoren. Er det noe man kan gjøre med det? Hvis det ikke er noen som forstår nå, så skal jeg klare å ta noen bilder;)
mudbug Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Sensoren skal pulse ut på diff stangen hvis jeg tar ikke feil. Det er ikke kontaktvegg som påvirker sensoren. Veggen skal holde sensoren på plass
dunderdo Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Du kan ta et multimeter og Ohme alle sensorene dine, hvis det er en som ikke har samme motstand som de andre er den deffekt.... Jeg har gjort dette flere ganger med stort hell Hvis alle funker er det sikkert bare dårlig kontakt eller noe slik. Da kan du rense kontaktene med startgass. Det renser noe vanvitig!!! Lykke til
Bmw e39 Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2010 Okei, så det er i bunn den skal ha kontakt da? Prøve å bone, eller pusse litt med et fint sandpapir i bunnen?
dunderdo Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Hva mener du med bunn?? Føleren skal være et lite stykke (ca 5mm) fra kransen med tapper som sitter på hub/drivakslingen Hvis den gjør det og det ikke funker så kan du gjøre det jeg skrev lenger oppe
AutoMartin Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Så lenge selve sensoren er hel og sporene innvendig på bærebroen er hele/uten skader, burde det fungere greit. Er jo solide deler dette, så festet(hullet) til sensoren skal være tålig mishandlet for å forårsake problemer. Men hvis du med egne øyne kan se at sensoren blir sittende skjevt eller avstanden blir feil til sporene innvendig kan det nok bli problemer. Sjekk koblingen og forsikre deg at den er hel og funker. Rens med elektrospray etc. og sprut litt 5-56 for å unngå rust/korrosjon på kobling med det første......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå