Gå til innhold

Koble m30 i 525 e34.. eml ?


AlXz
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nytt spørsmål her..:

Noen som har peiling på EML ??

Motoren har ikke gass-vaier.. satt en sånn el sak på gass-pedalen i delebilen. Den har jeg ikke lenger :/

Så er det greit å få koblet opp dette dersom jeg får tak i en slik el-sak til gasspedalen igjen? Noen som har tilgang på litt info ang kobling her??

Hva må byttes om ikke..? Gass spjeld? Motor ledningsnett?

---

Trenger koblingsskjema til m30b35 motor fra e34.

Trenger oversikt over de 2 kontaktene på motor-ledningsnettet.

Også må jeg få koblet EML saken på gass-pedal til motor-nettet..

1989 e34 535i m30b35.

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope :/

En som skal ordne bilde av en travers fra 525 imorgen..

Syns det er litt rart da den jeg har kommer fra e34 535.. men tydligvis er det forskjeller :P

Du vet ikke hvor i koblingsskjema kontakten fra motor-elnettet som skal kobles til bil-elnettet finnes? :P (har 2stk på m30 motoren min.. mulig den ene er noe eml greier..)

Igjen, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fant ikke noe jeg heller. Men skjønner ikke hva du mener med "2 kontaktene fra motorledningsnettet" - hvilke 2? Mener du selve motorstikket + den EML-koblingen? Klarer ikke helt sette meg inn i problemstillingen, da motorstikket skal kobles til (evt. kobles om dersom det er forskjellig kobling på motor kontra karosseri), og EML-koblingen som du kaller det er jeg meget usikker på hvordan den kobles opp, men mulig jeg kan lete frem noe informasjon senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fant ikke noe jeg heller. Men skjønner ikke hva du mener med "2 kontaktene fra motorledningsnettet" - hvilke 2? Mener du selve motorstikket + den EML-koblingen? Klarer ikke helt sette meg inn i problemstillingen, da motorstikket skal kobles til (evt. kobles om dersom det er forskjellig kobling på motor kontra karosseri), og EML-koblingen som du kaller det er jeg meget usikker på hvordan den kobles opp, men mulig jeg kan lete frem noe informasjon senere i kveld.

Nja.. vet ikke helt hva den nr2 er.., men kan tenke meg den har noe med eml, antispinn eller cruice control å gjøre.. :P

Her er de 2 kontaktene som kommer fra motor-ledningsnettet som jeg må få koblet litt av til bil-nettet :P (Er her jeg trenger tabell/liste eller skjema for å vite hva hver av ledningene er, slik at jeg kan finne ut det samme for bil-kontakta og få kobla de sammen :))

zitfpn6wj3ad9e12cd0c.jpg

vl64t9tq8hqj74hdncum.jpg

Her er kontakta til bil-nettet:

8x22qdt5ht6hy5j8lj22.jpg'

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på mange diagrammer og tråder på utenlandske forum i over 1 time nå, men føler dette er en oppgave du burde gjøre siden du vet litt mer om hvilken modell bil/motor det er snakk om. Om du søker på M30B35 engine harness connector så finner du det, og du forstår sikkert litt mer av det enn meg. Mange som har "dekodet" motorstikket, og beskrevet hva hver ledning går til. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket litt "her og der" på nettet..

r3tib5gqpl9v823ujcen.jpg

Nå gjenstår ihvertfall EML greiene så jeg får brukt gassen...

Hadde nok også vært fint med en Turteller.. hvordan er dette å få til?

Speedometer funker heller ikke enda ...?

(ikke testet noe enda.. prøve å få til det imorgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...