Gå til innhold

e34 2.8 turbo prosjekt


galejon_86
 Share

Anbefalte innlegg

etter som min gammlie 520ia snart hadde tatt kvelden any way, ville jeg gjøre noe spektakulært med den.

november ifjor parkerte jeg bilen. siden har den bare stått. fant en m52b28tu maskin med bare 40K på speedometeret. maskinen kom fra en e39 2002 model som var skadet.

prøvde først å få den til å gå med bare et vanli el net fra m50 med ¨å bytte sensorer. men litte luck med det.

dermed ble det bygging av datasprut.

bror til fruen hadde en halv bygget en fra før ligende, den hadde v3 hovedkort å v2 chip.

denne hvar egentligtil cosworta hans:-p

så det vil si 4 dyser og bare en coil. så han satte seg ned å lærte seg det meste av BMW tuning.

så den ble ferdig til slutt. nå har den egen styring til 6coiler å 6dyser.

nå sviver kjelken. men vi har ikke gjort den helt ferdig pga turbo tanker.

men for at dette skulle bli bra måtte jeg handle med breibånds lambda.

flere fordeler med dette, første er at du kan kjøre autotune via data maskinen med rett software, du kan følge med på blandinga mens du kjører.

men det dukket opp flere problemer. girkassa jeg fikk tak i viste seg å være en tds. men med mye jobb fikk jeg bygget den på. men kan angre på det i etterkant. for akslinga som jeg fikk med kassa viser seg til å være for kort. har ikke peiling vorfor. men nå fikk jeg tak ikasse å mellom aksling. så den blir satt på til uka.

vis allt går etter planen skal jeg sette på en turbo fra en nissan skyline 2.5v6 på denne motoren. i første omgang blir d ca 0.6 bar på den.

men når jeg har råd blir d nye stempler dyser osv, derretter blir m5 kasse.

ser etter dellebil for tia. tenger alle deksler inv i motor rom.

pluss mer seff.

kommer med mer info når jeg skal gjøre mer med kjelken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...