king7cantona Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 hei. Har lyst til å bygge en turbo i min 520i Vanos. 1996 mod.Det jeg lurer på er pris og om det er vanskelig og få det godkjent. Har tidligere hatt blandt annet en MR2 og den var ikke lett å få godkjent. Hvilken effekt kan jeg ende opp med etter turbo og dump? Er ikke så veldig flink på sånne ting, men er veldig ivrig etter å lære. -7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 hei. Har lyst til å bygge en turbo i min 520i Vanos. 1996 mod.Det jeg lurer på er pris og om det er vanskelig og få det godkjent. Har tidligere hatt blandt annet en MR2 og den var ikke lett å få godkjent. Hvilken effekt kan jeg ende opp med etter turbo og dump? Er ikke så veldig flink på sånne ting, men er veldig ivrig etter å lære. -7 Godkjenning kan du nok slite med, da bilen er registrert etter 01.01.96, for da snakker vi om effektavgifter og styr. Altså at du må betale avgift pr.hk du får utover det originale.. Prisen kommer an på hvor mye effekt du vil ha, med tanke på størrelse på turbo, intercooler og div. Men personlig så mener jeg at det er litt bortkastet å koste på en såpass liten motor.. Ville evt byttet til en 2,5 eller 2,8, med tanke på effekten... Motor er jo billig og bytte, og effekten blir jo mye høyere når du først får på turbo. Men som sagt så er vel dette kanskje smak og behag...!? MVH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
labbetuss Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Godkjenning kan du nok slite med, da bilen er registrert etter 01.01.96, for da snakker vi om effektavgifter og styr. Altså at du må betale avgift pr.hk du får utover det originale.. Hvor kommer 01.01.96 fra? trodde regelen var at så lenge bilen har vært registrert i Norge mer enn 10 år er det 0 i avgift ved ombygging? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Godkjenning kan du nok slite med, da bilen er registrert etter 01.01.96, for da snakker vi om effektavgifter og styr. Altså at du må betale avgift pr.hk du får utover det originale.. Hvor kommer 01.01.96 fra? trodde regelen var at så lenge bilen har vært registrert i Norge mer enn 10 år er det 0 i avgift ved ombygging? Tror 01.01.96 gjelder norsk registrert bil, over 10 år er vel viss bilen er importert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Iogmed at motoren har vanos og er helaluminium, er den lite mottagbar for turbo uten å gjøre store forandringer. Det er å bedre å kjøpe en M52B28, og montere et kompressor-sett fra ESS. Da vil man få mye bedre kjørbarhet og mye bedre holdbarhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Godkjenning kan du nok slite med, da bilen er registrert etter 01.01.96, for da snakker vi om effektavgifter og styr. Altså at du må betale avgift pr.hk du får utover det originale.. Prisen kommer an på hvor mye effekt du vil ha, med tanke på størrelse på turbo, intercooler og div. Men personlig så mener jeg at det er litt bortkastet å koste på en såpass liten motor.. Ville evt byttet til en 2,5 eller 2,8, med tanke på effekten... Motor er jo billig og bytte, og effekten blir jo mye høyere når du først får på turbo. Men som sagt så er vel dette kanskje smak og behag...!? MVH Nå er du ute og sykler. Regelen kom 1.1.1996 for at de skulle få en dato på dette. Så lenge bilen har hatt NORSKE skilter i mer en 10 år, er det ingen effekt øknings kostnad, kun en generel godkjenning hos bt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
king7cantona Skrevet November 2, 2010 Forfatter Share Skrevet November 2, 2010 Noen som vil kjøpe bilen? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Iogmed at motoren har vanos og er helaluminium, er den lite mottagbar for turbo uten å gjøre store forandringer. Det er å bedre å kjøpe en M52B28, og montere et kompressor-sett fra ESS. Da vil man få mye bedre kjørbarhet og mye bedre holdbarhet. Hvorfor lager vanosen problem? At det er alumotor er ikke noe krise heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Dessa går att få riktigt bra med turbokonvertering. Jag har gjort program (chip) till flera turbo och kompressorkonverterade E39. Både 520i , 523i och 528i. Det går dessutom att koda in två boxar så att man kan ha en originalbox kvar och en turboanpassad box. Blir lättare då att återställa allt till original inför besiktning. Framförallt med kompressor så går det ganska snabbt att bygga om till original vid besiktning. För mer information om Turbochip och pris på det så går det bra att skicka mig PM kan även göra till andra bilmodeller. Tex Volvo V70 och VAG 1.8T mm Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Godkjenning kan du nok slite med, da bilen er registrert etter 01.01.96, for da snakker vi om effektavgifter og styr. Altså at du må betale avgift pr.hk du får utover det originale.. Prisen kommer an på hvor mye effekt du vil ha, med tanke på størrelse på turbo, intercooler og div. Men personlig så mener jeg at det er litt bortkastet å koste på en såpass liten motor.. Ville evt byttet til en 2,5 eller 2,8, med tanke på effekten... Motor er jo billig og bytte, og effekten blir jo mye høyere når du først får på turbo. Men som sagt så er vel dette kanskje smak og behag...!? MVH Nå er du ute og sykler. Regelen kom 1.1.1996 for at de skulle få en dato på dette. Så lenge bilen har hatt NORSKE skilter i mer en 10 år, er det ingen effekt øknings kostnad, kun en generel godkjenning hos bt. Jeg var visst litt ute å sykklet jeg og så du får bare rette meg. (Tror 01.01.96 gjelder norsk registrert bil, over 10 år er vel viss bilen er importert.) Skal selvfølgelig være alle biler som har hatt norske skilter i mer en 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå