SSM Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Var inne med E30 320en til Biltilsynet i dag, og det gikk jo som forventet. Har 60mm Jamex senk på bilen, men vi fikk den ikke innenfor på camberen hverken forran eller bak på hjulstillings kontrollen. Så jeg måtte bare kjøre inn å vise til fristen uansett. Ligger med for mye negativ bak spesielt, men hva om jeg setter på 40mm? Noen som har godkjent 60mm uten å "jukse" på firhjulskontrollen? På toppen av det hele så har jeg sikkert fått feil TÜV pappirer fra importøren, for det var ikke nok forraksel vekt på senke fjærene i forhold til vekta i vognkortet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 mye feil? fikk ikke min innenfor jeg heller, men gikk fint:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSM Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 -Slakk i kula som sitter i traversen -Manglet park lys høyre forran -Side blink blinka hvitt og ikke oransj (OH NOOO!) Hvor mye var du ute med da? Var ute med litt over 1 grad forran og noe det samme bak. Men de var strenge på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 husker ikke faktisk fjørene var så og si nye da. de har kanskje gått 200 nil nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Lie Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Tror det er meget vanskelig å få dette innenfor om du senker 60mm rundt om.. Trikset er å flytte apparatet som står på hjulet slik at alle verdier går innenfor.. Skriv ut papiret og så tar du å justerer så bra som d kan bli etterpå.. Slik jeg gjorde det med de 2 E30`ene jeg har godkjent med senk alle fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLEZZ Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Jeg var inne med en e36 nå nylig, og da hadde vi lov til å ha 4 grader til og fra i "avvik" på camber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonden Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Det høres helt usansynlig ut 4 grader er alt for mye tillat avvik ,4 minutter kansje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLEZZ Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 I følge han på bt så var fjærene testet 4 grader til og fra, og det var dermed tillatt. På papiret hadde vi litt over 1 grad feil, og fikk dette godkjent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus E30 Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Jeg har jamex senk på min e30 tror jeg og jeg tenkte jeg skulle bestille en time for å prøve å få det godkjent når jeg får nye hjul. Har 60 - 40 senk. Kan fortelle hvordan det går om ønskelig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSM Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen. Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Lie Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 "Alle" kan ta en falsk måling. Bare å forklare på verkstedet at du skal godkjenne senken, og siden det ikke er justeringsmuligheter bak f.eks så spør pent om de bare kan flytte klavene i øverkant av felgen litt ut, slik at måleutstyret blir beint Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalMar Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen.Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe Jeg kjente heller ikke noen som kunne "fikse" en ok hjulstilling. Men jeg scannet bare papiret og fikset tallene i paint gikk rett igjenom det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSM Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen.Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe Jeg kjente heller ikke noen som kunne "fikse" en ok hjulstilling. Men jeg scannet bare papiret og fikset tallene i paint gikk rett igjenom det. DET tar jeg ikke kjangsen på. Dokumentforfalsking får man fengsel for.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianvi Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 hva med eksentriske foringer i bærebruene da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NBCustom Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 helt latterlig at begynner med dokumentforfalskning for noe så latterlig som å godkjenne et senkesett, er du redd for å bli tatt så dropper du å holde på med bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now