Gå til innhold

E30 + senk + Statens Vegvesen


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Var inne med E30 320en til Biltilsynet i dag, og det gikk jo som forventet.

Har 60mm Jamex senk på bilen, men vi fikk den ikke innenfor på camberen hverken forran eller bak på hjulstillings kontrollen. Så jeg måtte bare kjøre inn å vise til fristen uansett.

Ligger med for mye negativ bak spesielt, men hva om jeg setter på 40mm?

Noen som har godkjent 60mm uten å "jukse" på firhjulskontrollen?

På toppen av det hele så har jeg sikkert fått feil TÜV pappirer fra importøren, for det var ikke nok forraksel vekt på senke fjærene i forhold til vekta i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Slakk i kula som sitter i traversen

-Manglet park lys høyre forran

-Side blink blinka hvitt og ikke oransj (OH NOOO!)

Hvor mye var du ute med da?

Var ute med litt over 1 grad forran og noe det samme bak. Men de var strenge på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er meget vanskelig å få dette innenfor om du senker 60mm rundt om.. Trikset er å flytte apparatet som står på hjulet slik at alle verdier går innenfor.. Skriv ut papiret og så tar du å justerer så bra som d kan bli etterpå..:) Slik jeg gjorde det med de 2 E30`ene jeg har godkjent med senk alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen.

Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" kan ta en falsk måling. Bare å forklare på verkstedet at du skal godkjenne senken, og siden det ikke er justeringsmuligheter bak f.eks så spør pent om de bare kan flytte klavene i øverkant av felgen litt ut, slik at måleutstyret blir beint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen.

Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe

Jeg kjente heller ikke noen som kunne "fikse" en ok hjulstilling. Men jeg scannet bare papiret og fikset tallene i paint :wink: gikk rett igjenom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen.

Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe

Jeg kjente heller ikke noen som kunne "fikse" en ok hjulstilling. Men jeg scannet bare papiret og fikset tallene i paint :wink: gikk rett igjenom det.

DET tar jeg ikke kjangsen på. Dokumentforfalsking får man fengsel for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...