SSM Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Var inne med E30 320en til Biltilsynet i dag, og det gikk jo som forventet. Har 60mm Jamex senk på bilen, men vi fikk den ikke innenfor på camberen hverken forran eller bak på hjulstillings kontrollen. Så jeg måtte bare kjøre inn å vise til fristen uansett. Ligger med for mye negativ bak spesielt, men hva om jeg setter på 40mm? Noen som har godkjent 60mm uten å "jukse" på firhjulskontrollen? På toppen av det hele så har jeg sikkert fått feil TÜV pappirer fra importøren, for det var ikke nok forraksel vekt på senke fjærene i forhold til vekta i vognkortet.
ehrnst Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 mye feil? fikk ikke min innenfor jeg heller, men gikk fint:)
SSM Skrevet November 1, 2010 Forfatter Skrevet November 1, 2010 -Slakk i kula som sitter i traversen -Manglet park lys høyre forran -Side blink blinka hvitt og ikke oransj (OH NOOO!) Hvor mye var du ute med da? Var ute med litt over 1 grad forran og noe det samme bak. Men de var strenge på det.
ehrnst Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 husker ikke faktisk fjørene var så og si nye da. de har kanskje gått 200 nil nå
Jørgen Lie Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Tror det er meget vanskelig å få dette innenfor om du senker 60mm rundt om.. Trikset er å flytte apparatet som står på hjulet slik at alle verdier går innenfor.. Skriv ut papiret og så tar du å justerer så bra som d kan bli etterpå.. Slik jeg gjorde det med de 2 E30`ene jeg har godkjent med senk alle fall
OLEZZ Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Jeg var inne med en e36 nå nylig, og da hadde vi lov til å ha 4 grader til og fra i "avvik" på camber.
Bonden Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Det høres helt usansynlig ut 4 grader er alt for mye tillat avvik ,4 minutter kansje ?
OLEZZ Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 I følge han på bt så var fjærene testet 4 grader til og fra, og det var dermed tillatt. På papiret hadde vi litt over 1 grad feil, og fikk dette godkjent.
Markus E30 Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Jeg har jamex senk på min e30 tror jeg og jeg tenkte jeg skulle bestille en time for å prøve å få det godkjent når jeg får nye hjul. Har 60 - 40 senk. Kan fortelle hvordan det går om ønskelig?
SSM Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen. Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe
Jørgen Lie Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 "Alle" kan ta en falsk måling. Bare å forklare på verkstedet at du skal godkjenne senken, og siden det ikke er justeringsmuligheter bak f.eks så spør pent om de bare kan flytte klavene i øverkant av felgen litt ut, slik at måleutstyret blir beint
KalMar Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen.Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe Jeg kjente heller ikke noen som kunne "fikse" en ok hjulstilling. Men jeg scannet bare papiret og fikset tallene i paint gikk rett igjenom det.
SSM Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Jaaaa, men jeg prøver å skaffe orginal fjærer også. Men lurer på om jeg har fått tilsendt feil TÜV pappirer siden vekt grensa var mindre enn på bilen.Kjenner ikke noen som kan ta en slik "falsk" måling heller, hehe Jeg kjente heller ikke noen som kunne "fikse" en ok hjulstilling. Men jeg scannet bare papiret og fikset tallene i paint gikk rett igjenom det. DET tar jeg ikke kjangsen på. Dokumentforfalsking får man fengsel for....
Stianvi Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 hva med eksentriske foringer i bærebruene da?
NBCustom Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 helt latterlig at begynner med dokumentforfalskning for noe så latterlig som å godkjenne et senkesett, er du redd for å bli tatt så dropper du å holde på med bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå