Gå til innhold

noen spørsmål ang, 525td, 1994 mod.


woxholt
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

ve oljeskift, hvor mange liter olje skal jeg ha på motor ?

Hvor kan jeg få taki billige glødeplugger ? skal ha alle 6. å hvordan er den enkleste måten å skifte de på ?

åsså må jeg ha ny sånn kodebrikke bak på speedometer, står på en brikke fra touring bmw, og da viser turteller feil og diselmåler funker ikke, og trippteller og km.stand hvises bare i noen minutter så er det helt mørkt i displayet.. så jeg lurer på hvor jeg kan få taki en sånn kodebrikke og eventuelt pris.?

håper på nyttige svar :D

takk på forhond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 10W-30 halvsyntetisk er anbefalt for 525TD. 6,5 liter inkl. filtere.

2. Biltema har glødeplugger til 99,- stk HER og Koed.no har til 121,- stk under delenummer www5097.

3. Kjøp nytt instrumenthus, uten å si det for sikkert så tipper jeg på at det blir billigere.

4. Ta bort 1, 4, 15 og 16 på dette bildet for å komme til pluggene.

9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk.

Men jeg tror ikke jeg satser på biltema glødeplugger. blir koed da.

vet du som noen nyttige linker der jeg kanne finne speedohus? eller er det bare å ringe noen bilopphuggeri eller noe ?

men er det veldig lett at de pluggene knekker ? fikk tips om å kjøre varm motor og ha på is spray på pluggene før jeg tok de ut. ER veldig redd forr å knekke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en tråd på Ønskes kjøpt-delen av forumet her, så får du nok ganske så fort svar om noen har delene du søker.

For å unngå å knekke glødeplugger anbefaler jeg å spraye godt på med CRC 5-56 rundt pluggene, og vente i ett kvarters tid slik at det får trekt seg litt inn, og forhåpentligvis løsnet opp litt. Husk at du ikke må bruke noe form for kraftverktøy når du skal ta ut glødeplugger, da de knekker veldig fort. Husk også på å holde verktøyet i lik vinkel med hvordan pluggen er entret. Har ikke erfaring med isspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg gjøre vettu.

ja en på jobb sa det vart lurte å spraye på litt 5-56 ellerno å la det stå litt. han nevnte også at det var vikti å holde verktøye stødig og i lik vinkel å kansje bruke noen form for T-nøkkel så du kan bruke kraft begge retninger for å gjøre det så stødig som mulig.

men hviss noen har erfaring me is spray og så bare skriv om erfaringer :P

takker for nyttige svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...