snowporn Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Har en e34 525i 24v. Når jeg skal starte bilen så bare kjinner det. Har hatt den på diagnose test, men der kom det ikke noe opp, og de har skjekka bensinpumpe, og luft mengdemåler. Men alt er fint. Fikk kjøpt ny veivakselsensor, men ikke noe mere respons på det heller. Batteri er nytt. Og nå driver batteriet å tapper seg selv, hva kan det være? Må være kanskje noe eletriskt? Kjinner når det er strøm og tapper batteriet av seg selv. Noen som kan hjelpe med det store problemet? André Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Hafsmo Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Har de sjekket bensinpumpa i den forstand at du har sjekket hvor mange bar du har på fuelrailen på motor? Har du sjekket at pluggene tenner? Er det forresten individuelle coiler på disse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowporn Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Har jo hatt bilen på bmw verkted og de sa at bensin pumpa var helt i orden, regner med at det er bra da. Pluggene er funker de, sist gang jeg skjekka. De var bare litt sota etter mye forsøk etter og fått prøv å starte den. Hva mener du med inviduelle coiler? Colil per tennplugg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredriko Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 så lenge den får gnist luft og bensin så skal det være liv, med mindre noe er tuklet med på registeret Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowporn Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Det jeg ikke skjønner, etter å ha kjørt den over en mnd etter jeg har kjøpt den så gikk den kjempe bra! Men over natta så skjedde dette for noen uker sia, den bare kjinna og ikke noe tegn. Bytta batteri og da starta den og fikk kjørt fra 2-300m til den stoppa og ikke fikk starta den mere. De gangene jeg fikk start på bilen hørte det ut som en snekke på tomgang og smalt i luft filtret. Men skjedde bare par ganger, etter det har den bare små jaga, fikk kjørt noen meter til den stoppa igjen. Men nå tapper bilen seg selv for strøm og bare kjinner. Merkeverkstedet snakka om at det kunne være styreenheten for motoren, men har hørt av flere at det kunne være noe annet enn det. Blir ikke smart på denne bilen her! Ble vist ikke bruksbil likevell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanskr Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 kva slags diagnose var de dei tok da, er vel ikkje all verden du får ut på kontakten som er i ein e34 vil eg tru. de beste hadde vert å fåt bilen kopla opp på eit osioskop, der kan du sjå myje meir enn på ein diagnose. men har du bensin, og gnist. så gjenstår de riktig luft og kompresjon. og da skal bilen starte ja de er individuelle koiler på den - s.hafsmo 24v veitt'u !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Hafsmo Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Er det mulig å bare låne en hjerne fra en annen 525i for å kunne utelukke dette? De er vel ikke kodet for hver enkelt motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanskr Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 de går vertfal på dei gamle 12v' ane m20 motorane, so e no verd eit forsøk ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowporn Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Osioskop blir det tatt på verksted da eller? Har hørt rundt er om å få lånt en styreenhet, men er ikke så lett Er en i fjorden her, men han er vist mye på nordsjøen. Tenkte å prøve det for å utlokke det ja. Må bare stemme over sifferene på hjernen, så si samme motor str og type. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanskr Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 ja osioskop blir tatt på verksted, er på ein måte ein litt meir avansert diagnose tester, der ein får sjekka litt meir liksom, er ikkej so god å forklare, men eg får vertfal meir ut av ein oppkopling av skope / osioskope på gamle 525'en min en ein diagnose Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredriko Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke osiliskop bare et instrument som viser strømmen som en kurve (HZ) da ? er ikke så veldig avansert hvis jeg tenker på det samme som dere snakker om Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Hafsmo Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 oscilloskop viser hz ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanskr Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke osiliskop bare et instrument som viser strømmen som en kurve (HZ) da ? er ikke så veldig avansert hvis jeg tenker på det samme som dere snakker om de eg meiner, er att ein kan sjå alt fra gnist gap på kvar sylinder, forbrenning, komp, coil spenning, turtal, avgass - får opp forskjellege kurver over forskjellege komponenter som ein vil teste ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredriko Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 hehe ok, det var det jeg trodde Link to comment Share on other sites More sharing options...
lierbimmer Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Hei sjekket at du har nok bensin på tanken(mer en 10 liter)? du kan koble av slangen til fuel railen og sjekke om det kommer bensin der. når var sist du sjekket at pluggene fikk gnist da:P? du kan også koble ut hjernen og koble den inn igjen slik at den får resatt seg. virker ikke veivsensoren så vil du ikke få gnist i det hele tatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now