Gå til innhold

E36 M3 Warsteiner replica


Testpiloten
 Share

Anbefalte innlegg

Likte denne
, og synes den E36 320'n du kjører forbi på 2:15 var spesielt rå. :oops:

Hehe var deg det da? ;) Regner med du hadde det like gøy på treffet som meg? :-)

Var nok meg ja. Hadde en morsom helg på ACR. Men ser jo at jeg må gjøre noe så du ikke passerer like raskt neste år. ;)

Helt rå den M3'n din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Lenge siden update nå!

Holder på å skifte toppakning om dagen. Sendte vanosen min til DrVanos i USA for overhaling i dag.

Skal ta med toppen til Cylmo i Trondheim for planing neste uke. Så blir det å gå for å få godkjent og registrert bilen neste for å få brukt den mer :)

Nå har den stått som garasjepynt, og det er den for fin til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden update nå!

Holder på å skifte toppakning om dagen. Sendte vanosen min til DrVanos i USA for overhaling i dag.

Skal ta med toppen til Cylmo i Trondheim for planing neste uke. Så blir det å gå for å få godkjent og registrert bilen neste for å få brukt den mer :)

Nå har den stått som garasjepynt, og det er den for fin til :-)

Vart ikke lånke på det da.. Ska du innover å sjå da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden update nå!

Holder på å skifte toppakning om dagen. Sendte vanosen min til DrVanos i USA for overhaling i dag.

Skal ta med toppen til Cylmo i Trondheim for planing neste uke. Så blir det å gå for å få godkjent og registrert bilen neste for å få brukt den mer :)

Nå har den stått som garasjepynt, og det er den for fin til :-)

Vart ikke lånke på det da.. Ska du innover å sjå da??

Er på Brønnteknikk kurs i helgen så får ikke tid til Lånke nei desverre.

Takk for det krizz95. Må si meg enig med deg om baklukevingen. Kunne tenkt meg noe mer a´la E30 M3 vinge med flapp, men har ikke funnet noe jeg liker enda. Redd for å ødelegge totalinntrykket også :) Det skal passe ihop med resten om det skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Liten oppdatering igjen :-) Ikke så mye detaljerte bilder desverre, er så ivrig når jeg holder på så glemmer å ta bilder.

hwkc3dp8wd3sfkfvfj5e.jpg

I vår har jeg skiftet toppakning på motoren. Hadde i utgangspunktet tenkt å sette det bort pga jeg har aldri gjort det før og var litt skepp på å demontere / montere Vanos, men etter å ha fått pristilbud (!!) på kr 36000 hos et BMW verksted ble ivertfall det uaktuelt.

Så i sammenheng med pappapermisjon og å være en del hjemme ble det begynt som kveldsprosjekt i garasjen. Demontering gikk greit. Kjøpte meg en bok på Amazon.com og kikket også en del på nettet. Fant en god bruksanvisning på Vanos arbeid på DrVanos.com

h6n8w04u70oro526175u.jpg

Når topp og vanos var av sendte jeg Vanosen til DrVanos.com i USA for overhaling.

Toppen og spjeldrekka sendte jeg til Cylmo i Trondheim for planing av topp og rengjøring av spjeldrekke. De tok noe de kaldte sodablåsing ut og innvendig på spjeldrekka, og det ble riktig så fint. Fikk bort alt grums som hadde samlet seg i årenes løp.

hm5psduyuz8bnkrw0skx.jpg

Med alle delene tilbake var det tid for montering. Gikk egentlig veldig greit. Var bare å holde tunga midt i munnen og huske å ta alt i riktig rekkefølge. Montering av Vanos gikk helt smertefritt.

Var litt pes med tiltrekking av toppdeksel pga flere gjenger skjærte seg. Men fikk boret opp og satt i løsgjenger.

Når jeg skulle starte første gang etter montering skjedde ingenting. Motoren gikk rundt men startet ikke. Symptomene var null gnist og null dysepuls. Feilsøkte i hytt og gevær og etter jeg fikk tatt diagnose på bilen kom det opp feil på startsperre.

Sendte da hjernen til Kimf her på bimmers og han fjernet startsperre og la til tuning programvare og økte turtallsperre til 8000 omd/min. :-)

ax6vigmsgnww70ffux9w.jpg

Fikk tilbake hjernen og skulle prøvestarte..., Nada!

Ny feilsøking for å finne ut, fant ut at det ikke var spenning til coilene når tenning var på. Måtte da finne ut hva som styrte den.. etter en del mikking og banning kjente jeg på et Rele at det var litt varmt. Byttet rele, målte på coil, 12 V! :D Regelrett sprang inn i bilen med 190 i puls og vrei om å startet med en gang! Dæven det var som juleaften og bryllupsnatten på en gang! :-)

gfbl6imrfbwq6z7jjupm.jpg

Har i dag vært på verksted og tatt 4 hjulskontroll og byttet 2 bakhjul, justert lys og sjekket bremser.

Skal til uka på BMW verksted for å få papir på at ombyggingen er korrekt og deretter skal jeg til Biltilsynet for visning, for å få godkjent bilen å fått skilt på den!

Har hatt bilen i 6 år nå vel og det er vel 7 år siden den var registrert, da som 320iA.

Har testet bilen litt og merker veldig forskjell på gassrespons. Virker mye kvikkere fra bunn av og samme når jeg skal ta ivei fra stillestående. Reagerer raskt og drar bra helt opp til turtallsperren på 8000 :-)

Meldt meg inn i E30meet og gleder meg til neste år! Ble veldig amputert denne sommeren med tanke på biltreff men neste år er jeg klar :-)

n4lrfifbpugin1irya90.jpg

Tatt ut Sparco stoler og inn med orginal stoler for godkjenning.

vnzhak5zmuzo0nzhm22f.jpg

uq1w5t9xtfghohs27rkm.jpg

Kan nevne i tillegg for de som er interessert at jeg har mekka litt på MCn å.

Har en 1987 Yamaha FZR 1000. Bytta simringer på gaffelen og bytta clutch.

Hele 9 clutchplater i den faktisk :-)

w32srdn6tihgtwsgj5ym.jpg

8rzhif1ypctlg4np7pg4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Strandveien Auto og fått papir på at ombyggingen er korrekt utført :-)

Kjørte innom vekta på Biltilsynet, den viste 1430 kg uten sjåfør.

Tok en utregning, tillatt totalvekt for bilen (320iA) er 1765 kg.

Jeg trenger 375 kg nyttelast ( 5 pers x 75 kg ) tilsammen 1805 kg.

Altså 40 kg for tung.

Jeg kjørte hjem og ribba bagasjerommet.

Res hjul 21 kg

Matte 6 kg

Høytalere 3 kg

Komplett 6 punkt seler 6 kg

Total 36 kg

I tillegg tar jeg bort cd spiller og høytalere foran i bilen og tømmer ut meste av spylervæsken så er jeg i mål :-) trenger vel kun å ha 90% tank å?

Noe som betyr 6 kg som kan tas av.

Da er jeg i mål! :-)

Har time på Biltilsynet 7. Aug! Det blir spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...