Jump to content

jakt etter sommer dekk. HJEEEELP

kevin1982
 Share

Recommended Posts

Jeg tenkte jeg skule begynne å se litt rundt etter sommer dekk. men vet ikke hvilken merke jeg skal ha. str er 235/35-19 forand og 265/30-19 bak.

Jeg har sett litt på Nankang NS-2. Det virker som enkelte er fornøyd med Nankang med både pris og ytelse. Men man har også de som skriker søppel dekk når man bare hører ordet. Og hos de er Michelin (Veldig dyre) og Kuhmo som gjeller.

Er Michelin så veldig mye bedere dekk enn andre dekk. Eller er det meste bare pga kjent merke og rykter. Og er Nankang så veldig dårlig?

Jeg tenkte kanskje noen her inne kunne komme med litt råd og veiledning til meg, mens jeg forsette dette dekk jaktet.

Kjøpte meg nye dekk i sommer fordi Nankangdekka som kun var 2 sesonger gamle var så glatte at jeg holdt på å kjøre av veien på vått føre - og det var ved normal kjøring. Vet ikke om det var NS-2 dekk jeg hadde.

Bytta til Michelin for det var det Dekkpartner forhandlet(og hadde inne). Måtte betale 4200,- for 4 nye dekk ferdig omlagt og balansert med nye ventiler. Også av og på bil. Syntes ikke det var så dyrt... Men dette er snakk om standard dimensjoner. Er forøvrig veldig fornøyd med de dekka.