Pederferje Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Jeg skal ha nye sommerfelger til min 2007 modell 530XD Jeg skal ha felger som er minimum 10" bak og 8,5 - 9" foran. Kan være interessert i det meste. Send PM eller sms på 90926036 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skands1 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Synes å ha hørt at det ikke er bare bare og ha 20" på firehjulstrekk.. Var iallefall en kjenning som ikke "kunne" ha det på en 530 xd, men om det kanskje var fordi han syntes bilen ble alt for høy vet jeg ikke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pederferje Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Jeg har senket min 30mm med hartge sitt sett, så jeg regner med det skal gå greit. Har faktisk hørt at bmw Star Spoke 128 felgene i 21" skal passe også. Sett flere XDrive biler med senking og 20". Har du noen referanser til problemer med dette? Greit å vite før jeg evt kjøper 20" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skands1 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Er vel forresten ikke noe med selve størrelsen på 20" å gjøre, men det som nok er viktig på firehjulstrekk er å velge dimensjoner som gir lik rulleomkrets på alle fire hjul. Hadde selv E61 med 20" felger med 275/30 bak og 245/35 framme. Disse dimensjonene gir forskjellig rulleomkrets (2039mm bak og 2059mm framme), men på tohjulstrekk har det ingen betydning... Antar det er automatgiren som ikke helt "liker" forskjellig rulleomkrets når den driver på alle fire hjul.. Ikke helt stødig på dette altså, men de bør jo vite det hos BMW eller hos en dekkforhandler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pederferje Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Ja, der har du muligens et meget godt poeng. Jeg må sjekke dette opp med BMW. Takk for tipset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skands1 Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Har kjøpt meg X5 nå og tenkte jeg skulle sjekke dette med rulleomkrets på denne. Vinterhjula er alle like så det er uproblematisk, men sjekket rulleomkretsen på sommerhjula som er levert originalt med bilen. Har 275/40-20 framme og 315/35-20 bak, og disse gir faktisk helt lik rulleomkrets. Så det er nok et poeng å få lik rulleomkrets på firehjulstrekk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pederferje Posted November 10, 2010 Author Share Posted November 10, 2010 Hei Ser av tabellene at det er 0.05cm forskjell på de dekkene du har på din bil. De er jo levert originalt med forskjellige dimensjoner, så det må da gå greit når det er så liten forskjell. Jeg ser av dimensjonene at de dekkene jeg har tenkt på er 245/30/R20 foran og 295/25/R20 bak. Disse gir også et avvik på 0.05cm, så da regner jeg med at det går greit på min bil også. Ingen hos Bavaria ville svare meg på dette når jeg ringte til de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts