Glenglen Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Fikk feil diff av Tandberg bildeler etter jeg oppga ALL info om bilen, til og med utvekslingen på diffen jeg skulle ha.... 14 dagers vent forjeves. eller ikke? Kan jeg montere en diff med 3.38 utveksling (3.23 orginalt) ? hva vil dette eventuellt gjøre med bilen? orginal post: Skal skifte diff på bilen og vil skifte olje på den brukt-nye diffen. Hvilken type olje skal jeg ha i? BMW 316 e46 2001mod. Link til bil tråden i signaturen hvis noen vil se den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 1,1 liter med syntetisk 75W-90 på differensial uten sperre, 75W-140 på differensial med sperre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenglen Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Tusen takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenglen Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 bumpern opp igjen, pga nytt problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Det går helt fint, den vil få litt bedre akselerasjon og litt mindre toppfart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladjan Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 eneste som vil skje er at du kommer til å ha mer turtall i f.eks. 100. Viss du f.eksempel hadde 2500rpm i 100 før vil du få 2600-2700.... Du får litt sprekere bil opp til 100 også. Som eksempel på min e36 ligger jeg i 100kmh og har 2800rpm med 3.45 i utveksling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenglen Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 ok, men da går jeg for å montere den Tusen takk for hjelpen! You bimmers guys are the best! as always! stance that bimma! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts