stef Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Bunnpannen og oljepumpen er jo annerledes på ix og i motorer. Kutter derfor røret på ix pumpen og fikk det til å passe i vanlig m20 bunnpanne Måtte også fjerne "veggene i bunnpannen, har dette noe å si? Hvilken funksjon har de? Kappet røret Bunnpanne før Bunnpanne etter Mvh stefan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonyConan Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 neida d har ingenting å si, er bare ett kammer for olja d. men hvis du bruker oljepumpa fra ix så må du sette inn en tom fordeler fra 320 nedi hullet i blokka for å få pumpa til å gå riktig, ellers går pumpa feil vei d er hvertfall erfaringa mi:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet November 5, 2010 Forfatter Share Skrevet November 5, 2010 Ta ut tannhjulene inne i pumpen tenker du på? Er en ix motor den skal stå på skjønner du Så vil vel gå riktig vei da!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonyConan Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 bruker du pumpa fra ix så går d, men j flytta over pumpa j vettu for å få plass i bunnpanna i stedet for å bygge om pumpa men da gikk pumpa feil vei, så for å få snudd d så måtte j sette inn en tom fordeler fra 320, for der går tenna andre veien men har du bygd om ix pumpa så går d bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet November 5, 2010 Forfatter Share Skrevet November 5, 2010 Ja, jeg har ix motor og ix oljepumpe med vanlig m20 bunnpanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonyConan Skrevet November 6, 2010 Share Skrevet November 6, 2010 da er d ikke noe problem j gadd aldri å bygge om pumpa j, bare flytta over fra m20 motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet November 6, 2010 Forfatter Share Skrevet November 6, 2010 Ok, gjorde du med overtrykksventilen da? den er jo innebygd i ix pumpen, mens på vanlig "i" motor er den utenom pumpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonyConan Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 bare flytta den over j er ett hull til den der den egentlig sitter på vanlig i motor, så j brukte både den og pumpa fra vanlig i, d er lettest...minst ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beta Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 De "platene" du har fjernet kalles skvulpe deksel og er der pga oljen skal holde seg på plass slik at pickupen til oljepumpa får tak i olje når du svinger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 Ok, da monterer jeg bare veggen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stidav20 Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 må selve drivakslingen til oljepumpa byttes og?alltså den akslingen med drew på som ligg på langs i motorblokken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå