stef Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Bunnpannen og oljepumpen er jo annerledes på ix og i motorer. Kutter derfor røret på ix pumpen og fikk det til å passe i vanlig m20 bunnpanne Måtte også fjerne "veggene i bunnpannen, har dette noe å si? Hvilken funksjon har de? Kappet røret Bunnpanne før Bunnpanne etter Mvh stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woolfen Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 neida d har ingenting å si, er bare ett kammer for olja d. men hvis du bruker oljepumpa fra ix så må du sette inn en tom fordeler fra 320 nedi hullet i blokka for å få pumpa til å gå riktig, ellers går pumpa feil vei d er hvertfall erfaringa mi:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 Ta ut tannhjulene inne i pumpen tenker du på? Er en ix motor den skal stå på skjønner du Så vil vel gå riktig vei da!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woolfen Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 bruker du pumpa fra ix så går d, men j flytta over pumpa j vettu for å få plass i bunnpanna i stedet for å bygge om pumpa men da gikk pumpa feil vei, så for å få snudd d så måtte j sette inn en tom fordeler fra 320, for der går tenna andre veien men har du bygd om ix pumpa så går d bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 Ja, jeg har ix motor og ix oljepumpe med vanlig m20 bunnpanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woolfen Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 da er d ikke noe problem j gadd aldri å bygge om pumpa j, bare flytta over fra m20 motoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Ok, gjorde du med overtrykksventilen da? den er jo innebygd i ix pumpen, mens på vanlig "i" motor er den utenom pumpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woolfen Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 bare flytta den over j er ett hull til den der den egentlig sitter på vanlig i motor, så j brukte både den og pumpa fra vanlig i, d er lettest...minst ombygging Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beta Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 De "platene" du har fjernet kalles skvulpe deksel og er der pga oljen skal holde seg på plass slik at pickupen til oljepumpa får tak i olje når du svinger.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef Posted November 9, 2010 Author Share Posted November 9, 2010 Ok, da monterer jeg bare veggen igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stidav20 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 må selve drivakslingen til oljepumpa byttes og?alltså den akslingen med drew på som ligg på langs i motorblokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now