stef Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Har nettopp skiftet motor fra m20b20 til m20b25. Har fått vite at b20 har mye flere vakumslanger enn b25. Er preface det er snakk om. Det jeg lurer på er hvilke slange som skal kobles til på gummibelgen (høyre side) på innsuget (se bilde nr 1) og om b25 skal ha tomgangsregulator bilde nr 2? Har flyttet alle vakumslangene fra b20 over til b25. Men har forstått det sånn at b25 har "elektronisk tomgang" (bilde nr 3) mens b20 har mekanisk. Men sitter da igjen med spørsmålet hva som skal kobles til belgen? Bilde nr 1 Bilde nr 2 Bilde nr 3 Mvh stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalMar Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Har nettopp skiftet motor fra m20b20 til m20b25. Har fått vite at b20 har mye flere vakumslanger enn b25. Er preface det er snakk om.Det jeg lurer på er hvilke slange som skal kobles til på gummibelgen (høyre side) på innsuget (se bilde nr 1) og om b25 skal ha tomgangsregulator bilde nr 2? Har flyttet alle vakumslangene fra b20 over til b25. Men har forstått det sånn at b25 har "elektronisk tomgang" (bilde nr 3) mens b20 har mekanisk. Men sitter da igjen med spørsmålet hva som skal kobles til belgen? Bilde nr 1 Bilde nr 2 Bilde nr 3 Mvh stefan Bilde 1 Det på høyre side av innsugs belgen skal til bremsekraft forsterkeren. Bilde 2 Skjønner ikke helt hva du mener her. på b25 innsuget under er det kun 1 uttak mener jeg på. Der skal kulfilteret stå. Det kan se ut som du har koblet inn noen vann slanger der? Bide 3 Den svarte saken midt i bilde der, det er tomgangsregulatoren, den står riktig. Det skal inn 2 vannslanger rett under denne, den ene kommer fra bunnen av termostat huset og den andre kommer fra motorbloken rett under innsugs syl 6. Syns du skal flytte over alle vakumslangene fra b25 til b25 igjen. Spør heler vis du lurer på hvor noe skal, så skal jeg prøve å hjelpe så godt jeg kan med bilder og ord Lykke til da!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 bilde to er tomgangsreg fra b20. den trenger du ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Ok, da fjerner jeg alle vakum slangene som styrer tomgangen på mekanisk måte. Kjøleslangene er koblet riktig. Har du mulighet til å ta et bilde av hvordan slangene er koblet på innsugsbelgen og fram til BKF? Takker for god hjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Ok, da fjerner jeg alle vakum slangene som styrer tomgangen på mekanisk måte.Kjøleslangene er koblet riktig. Har du mulighet til å ta et bilde av hvordan slangene er koblet på innsugsbelgen og fram til BKF? Takker for god hjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Takk takk da begynner motoren å bli klar for montering i bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Hvis du trenger den delen som jeg har vist bilde av, kan du få kjøpe den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
råner Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Hva er bilde nr 3 ? Har et problem med tomgangen selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts