Gå til innhold

Vakumslanger på m20b25, Tomgangsregulator og innsugsbelgen.


stef
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet motor fra m20b20 til m20b25. Har fått vite at b20 har mye flere vakumslanger enn b25. Er preface det er snakk om.

Det jeg lurer på er hvilke slange som skal kobles til på gummibelgen (høyre side) på innsuget

(se bilde nr 1)

og om b25 skal ha tomgangsregulator bilde nr 2?

Har flyttet alle vakumslangene fra b20 over til b25. Men har forstått det sånn at b25 har "elektronisk tomgang" (bilde nr 3) mens b20 har mekanisk.

Men sitter da igjen med spørsmålet hva som skal kobles til belgen?

Bilde nr 1

3no9ulv91aupqqqt6cdi.jpg

Bilde nr 2

qvryl7rp9ds4s2brauvh.jpg

Bilde nr 3

umtevto2e2whm9xnwlss.jpg

Mvh stefan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp skiftet motor fra m20b20 til m20b25. Har fått vite at b20 har mye flere vakumslanger enn b25. Er preface det er snakk om.

Det jeg lurer på er hvilke slange som skal kobles til på gummibelgen (høyre side) på innsuget

(se bilde nr 1)

og om b25 skal ha tomgangsregulator bilde nr 2?

Har flyttet alle vakumslangene fra b20 over til b25. Men har forstått det sånn at b25 har "elektronisk tomgang" (bilde nr 3) mens b20 har mekanisk.

Men sitter da igjen med spørsmålet hva som skal kobles til belgen?

Bilde nr 1

3no9ulv91aupqqqt6cdi.jpg

Bilde nr 2

qvryl7rp9ds4s2brauvh.jpg

Bilde nr 3

umtevto2e2whm9xnwlss.jpg

Mvh stefan

Bilde 1 Det på høyre side av innsugs belgen skal til bremsekraft forsterkeren.

Bilde 2 Skjønner ikke helt hva du mener her. på b25 innsuget under er det kun 1 uttak mener jeg på. Der skal kulfilteret stå. Det kan se ut som du har koblet inn noen vann slanger der?

Bide 3 Den svarte saken midt i bilde der, det er tomgangsregulatoren, den står riktig. Det skal inn 2 vannslanger rett under denne, den ene kommer fra bunnen av termostat huset og den andre kommer fra motorbloken rett under innsugs syl 6.

Syns du skal flytte over alle vakumslangene fra b25 til b25 igjen. Spør heler vis du lurer på hvor noe skal, så skal jeg prøve å hjelpe så godt jeg kan med bilder og ord :wink:

Lykke til da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da fjerner jeg alle vakum slangene som styrer tomgangen på mekanisk måte.

Kjøleslangene er koblet riktig.

Har du mulighet til å ta et bilde av hvordan slangene er koblet på innsugsbelgen og fram til BKF?

Takker for god hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...