Gå til innhold

e39 520 ujevn på tomgang


miils
 Share

Anbefalte innlegg

kun når motor er varm, da regulere den mellom 500 og 1000 o/min

men på kald motor er den stabil

va kan være feil?

ett problem til: varmeapparatet har ikke noe futt, har på fult trøkk men d er liksom bare litt luft som kommer.

hva kan være feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorproblem: Kan være at motoren suger falsk luft, bruk startgass og spray rundt om for å kontrollere om motoren øker på turtall. Gjer den det er det lekkasje. Denne lekkasjen kan være grunne til at motoren går ujevnt på tomgang.

Dårleg luftgjennomstrømning i varmeapparatet er heilt sikkert tette kupefilter. Det er 2 kupefilter på denne bilen. Eit på kvar side under panseret.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nu at 2 skruer på toppdekselet var feile skruer, så toppdekslet var ikkje ordentlig fast. så er vell derfor den går ujevnt??

toppdeksel? som i toppdeksel til ventiler og div? tror neppe det har noe med tomgang å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja toppdekslet over ventilan

jeg har hatt start på motor uten toppdeksel i forbindelse med ventiljustering og div på både M10B18 (318-e30) og M20B25 (325-e30) og ingen har reagert noe annerledes på tomgang..

Så om du har en løs skrue eller 2 rundt toppdekselet gjør ikke dette noe!

Jeg har opptil flere skruer hvor gjenge-gangen er ødelagt rundt toppdekselet på min M42B18 (318is-e36), og den oppfører seg helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...