miils Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 kun når motor er varm, da regulere den mellom 500 og 1000 o/min men på kald motor er den stabil va kan være feil? ett problem til: varmeapparatet har ikke noe futt, har på fult trøkk men d er liksom bare litt luft som kommer. hva kan være feil Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 hallo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 men før svarte e d ingen som har peiling???????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 jeg har nytt varmeapparat til deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Setromen Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Jeg hadde akorat samme prob med min. den måtte til GS på Bud og de feilsokte en hel dag før de fant ut hva det var. var noe som var tett i motoren en plass. 11000,- kosta morroa. Sjekk kupefilteret Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 kan æ ikkje bare bytte olje på motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OKSE Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 motorproblem: Kan være at motoren suger falsk luft, bruk startgass og spray rundt om for å kontrollere om motoren øker på turtall. Gjer den det er det lekkasje. Denne lekkasjen kan være grunne til at motoren går ujevnt på tomgang. Dårleg luftgjennomstrømning i varmeapparatet er heilt sikkert tette kupefilter. Det er 2 kupefilter på denne bilen. Eit på kvar side under panseret. Lykke til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 har 2 flækk nye kupefilter okey ska prøve me startgass Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 så nu at 2 skruer på toppdekselet var feile skruer, så toppdekslet var ikkje ordentlig fast. så er vell derfor den går ujevnt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 opp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 så nu at 2 skruer på toppdekselet var feile skruer, så toppdekslet var ikkje ordentlig fast. så er vell derfor den går ujevnt?? toppdeksel? som i toppdeksel til ventiler og div? tror neppe det har noe med tomgang å gjøre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 ja toppdekslet over ventilan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobar Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 ja toppdekslet over ventilan jeg har hatt start på motor uten toppdeksel i forbindelse med ventiljustering og div på både M10B18 (318-e30) og M20B25 (325-e30) og ingen har reagert noe annerledes på tomgang.. Så om du har en løs skrue eller 2 rundt toppdekselet gjør ikke dette noe! Jeg har opptil flere skruer hvor gjenge-gangen er ødelagt rundt toppdekselet på min M42B18 (318is-e36), og den oppfører seg helt fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-39 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Kanskje dyser,givere til dyser,følere,regulatorer osv. Siden den får mere bensin når den er kald,og den da oppfører seg normalt. Blir nok enklere med en diagnose hos Bmw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miils Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 ska på diagnose hos bmw om 1 mnd har skiftet top pakning og alle ventiltetningen og toppdekselpakning, så må ta en diagnose for å se va som kan være galt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now