Dekkbrenneren Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Hei, har e36 325i 1994. Har vert mye tull med denne nå. Noe helt merkelig dette her. Når jeg f.eks skal på jobb om morran, altså under kaldstart, så sviver den helt perfekt de 10-15 sekundende. Så ramler den ned på 2-300 omdreininger ca. bare så vidt den går, og dauer av å til får så å skinne som fan for å få gang på den igjen. Men når den har svevet en liten stund (5min) så kan jeg tenke på å røre gasspedalen, hoster seg opp til normale turtall og smeller litt av og til i potta. MEN når den er komt opp på driftstemp, så er det som regel ikke tegn til noe fjusking! noen av og til. Men funker som regel greit og går som den skal og merker nesten ikke noe til dette. Men en annen ting og, den går av seg selv, da fjusker den og hopper fra ca. 2- 3000 omdreiniger, noe indforjævlig irriternde under køkjøring :S Så den er verst når den er kald. Har hatt den på verksted 2 ganger for skifting av vakumslanger, er ny luftmengdemåler, tomgansregulator. Finner ikke utav det! Noen med tips? TAKK Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-39 Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Har du tatt feilsøkingen på Bmw verksted? Kanskje det er Lambdasonde eller innsugsbelg med sprekk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dekkbrenneren Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Ja har det, bytta lambdaen, uten hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai-P. Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Kanskje det er tomgangsventilen som tuller? Vil anbefale deg å få tatt en diagnose. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 høres ut som det er noe luft som sniker seg inn der det ikke skal, hadde samme problem på min, og da var det slangen mellom tomgangsregulator og innsug Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dekkbrenneren Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Tomgangsventilen (regulator) er bytta, slangen fra tomgangsregulator til innsug er bytta, samt noen andre. Det jeg syns er rart er at det bare er av og til, hvertfall under oppstart. sviver fint de første sekund, så er det akkurat som om bilen finner ut att det er noe gale med den :S heeeeeeelt merkelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 ta en diagnose på et bmw verksted kan være coiler, kan også være så tåpelig som plugger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dekkbrenneren Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 har tatt diagnose på bavaria, men ble ikke så klok, men må man slette de også? eller holler det bare at man kobler fra batteriet osv? For det kom opp lambdaen, luftmengde måler, har jo fikset dette, men for alt jeg vet så kan det være gammalt og dermed ikke slettet. Pluggene er nye Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 slett feilminne, kjør deg en god tur og ta en ny test;) får du fortsatt opp lambda og lmm så er det nok noe falskluft eller noen coiler som tuller Link to comment Share on other sites More sharing options...
molid Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 hadd samme problem,skifta luftmengdemålern,lamdasonden og tomgangsregulatorn da ble det borte=) feilen kommer ikke opp viss du feilsøker Link to comment Share on other sites More sharing options...
en325ic Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 tipper veivakselgiver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dekkbrenneren Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 hmm okai, men er lite hypp på å betale 995 kr pr gang hos bavaria. Men får heller prøve det veivsensoren? den som ligger rett over det, eller på det store hjulet i fronten på motor? triggerhjul?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwstein Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 har denne motoren kaldstart dyse ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dekkbrenneren Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 om denne motoren har kaldstart dyse vet ikke jeg, men kansje noen andre vet? jeg kom til å tenke på at det kunne være choken, men det forklarer ikke hvordan den ruser seg når den er varm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olelink Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 ikke noe "choke" på m50, dette ivaretas av tomgangsmotoren og innsprøytinga. ang å betale for diagnose hos bavaria, om du snakker med dem er det rart om de ikke i det minste går med på at du først kun får sletta feilminnet for så etter en kjøretur får lest feilminnet til prisen av kun en komplett diagnose (995 eller hva de tok). veivakslegiveren (triggersensoren) er den nede ved det store hjulet i forkant av motoren ja. den oppe ved veivhusventilasjonen er kamakselgiveren. btw, du får ikke mer hjelp om du skriver "DRITTLEI" som del av tråd-overskrift. Prøv å unngå dette, ikke bare du som er lei av bil-problemer til tider, men det gagner ingen med sutrete tråd-titler. Prøv heller å beskriv problemet ditt best mulig sånn at vi/de som vil hjelpe gidder lese tråden din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts