Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har e36 325i 1994.

Har vert mye tull med denne nå.

Noe helt merkelig dette her. Når jeg f.eks skal på jobb om morran, altså under kaldstart, så sviver den helt perfekt de 10-15 sekundende. Så ramler den ned på 2-300 omdreininger ca. bare så vidt den går, og dauer av å til får så å skinne som fan for å få gang på den igjen.

Men når den har svevet en liten stund (5min) så kan jeg tenke på å røre gasspedalen, hoster seg opp til normale turtall og smeller litt av og til i potta. MEN når den er komt opp på driftstemp, så er det som regel ikke tegn til noe fjusking! noen av og til. Men funker som regel greit og går som den skal og merker nesten ikke noe til dette. Men en annen ting og, den går av seg selv, da fjusker den og hopper fra ca. 2- 3000 omdreiniger, noe indforjævlig irriternde under køkjøring :S

Så den er verst når den er kald.

Har hatt den på verksted 2 ganger for skifting av vakumslanger, er ny luftmengdemåler, tomgansregulator. Finner ikke utav det!

Noen med tips? :)

TAKK :D

Skrevet

Tomgangsventilen (regulator) er bytta, slangen fra tomgangsregulator til innsug er bytta, samt noen andre. Det jeg syns er rart er at det bare er av og til, hvertfall under oppstart. sviver fint de første sekund, så er det akkurat som om bilen finner ut att det er noe gale med den :S

heeeeeeelt merkelig :(

Skrevet

har tatt diagnose på bavaria, men ble ikke så klok, men må man slette de også? eller holler det bare at man kobler fra batteriet osv? For det kom opp lambdaen, luftmengde måler, har jo fikset dette, men for alt jeg vet så kan det være gammalt og dermed ikke slettet. Pluggene er nye :)

Skrevet

hmm okai, men er lite hypp på å betale 995 kr pr gang hos bavaria. Men får heller prøve det ;)

veivsensoren? den som ligger rett over det, eller på det store hjulet i fronten på motor? triggerhjul??

Skrevet

ikke noe "choke" på m50, dette ivaretas av tomgangsmotoren og innsprøytinga.

ang å betale for diagnose hos bavaria, om du snakker med dem er det rart om

de ikke i det minste går med på at du først kun får sletta feilminnet for så etter

en kjøretur får lest feilminnet til prisen av kun en komplett diagnose (995 eller hva de tok).

veivakslegiveren (triggersensoren) er den nede ved det store hjulet i forkant av motoren ja.

den oppe ved veivhusventilasjonen er kamakselgiveren.

btw, du får ikke mer hjelp om du skriver "DRITTLEI" som del av tråd-overskrift.

Prøv å unngå dette, ikke bare du som er lei av bil-problemer til tider, men det

gagner ingen med sutrete tråd-titler. Prøv heller å beskriv problemet ditt best mulig

sånn at vi/de som vil hjelpe gidder lese tråden din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...