Gå til innhold

Hjelp, bmw e46 320 diesel 99 modell starter ikke.


elmirh
 Share

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få start på bilen min.

Det skjedde på torsdag, var innom en butikk parkerte bilen gikk inn kom ut 20 min etterpå, da ville den ikke sarte igjen. Virker som om den ikke får diesel.

Bilen skinner og skinner men starter ikke, har sjekket at jeg får diesel inn i den beholderen der diesel filteret ligger så er ikke den pumpen. Tok diagnose på bilen fikk 1 feilmelding: "stod needle valve" og et ord til som eg ikke husker i farten mener eg.

Rett meg hvis eg tar feil men eg mener det er den dysen som er en elektronisk ledning på.

Byttet den dysen med en ny, men fortsatt samme problem.

Har også sjekket at det blir pumpet diesel inn i alle 4 dyserørene og det gjør det..

Bilen oppfører seg som når man skifter dieselfilter og skal starte bilen igjen så må man skinne den en stund før den starter.

Er det noen som har noe forslag eller hatt noe liggnende problem så hyl ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du har diesel frem til dysene vil jeg tro du har et problem med tenningstidspunkt.

ta en ny diagnose, kontroller de faktiske (live) verdiene på veiv og eller kam sensor.

ellers hender det at man får problemer med den elektroniske delen på pumpa på disse (vp44 pumpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dieselpumpa på bilen min tok kvelden var det veldig brått slutt. Hadde faktisk startet bilen og kjørt et par minutter før motoren plutselig døde ut i fart.

Hjalp ikke noe å kinne - den ville ikke starte. Bilen til verksted for diagnose - der fant de ut hva jeg fryktet, at elektronikken på dieselpumpa hadde tatt kvelden.

Om du finner ut av at det er dieselpumpa som har gått, så tror jeg det billigste stedet å få tak i ny dieselpumpe på er hos dieslegrossisten.no.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dieselpumpa på bilen min tok kvelden var det veldig brått slutt. Hadde faktisk startet bilen og kjørt et par minutter før motoren plutselig døde ut i fart.

Hjalp ikke noe å kinne - den ville ikke starte. Bilen til verksted for diagnose - der fant de ut hva jeg fryktet, at elektronikken på dieselpumpa hadde tatt kvelden.

Om du finner ut av at det er dieselpumpa som har gått, så tror jeg det billigste stedet å få tak i ny dieselpumpe på er hos dieslegrossisten.no.

Lykke til!

Var det der du kjøpte deg ny da, har du noe pris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du har diesel frem til dysene vil jeg tro du har et problem med tenningstidspunkt.

ta en ny diagnose, kontroller de faktiske (live) verdiene på veiv og eller kam sensor.

ellers hender det at man får problemer med den elektroniske delen på pumpa på disse (vp44 pumpe).

Er det noe måte å sjekke at den elektriske delen på pumpa virker.

I og med at det kommer diesel ut av dyserørene så må jo pumpen virke, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dieselpumpa på bilen min tok kvelden var det veldig brått slutt. Hadde faktisk startet bilen og kjørt et par minutter før motoren plutselig døde ut i fart.

Hjalp ikke noe å kinne - den ville ikke starte. Bilen til verksted for diagnose - der fant de ut hva jeg fryktet, at elektronikken på dieselpumpa hadde tatt kvelden.

Om du finner ut av at det er dieselpumpa som har gått, så tror jeg det billigste stedet å få tak i ny dieselpumpe på er hos dieslegrossisten.no.

Lykke til!

Var det der du kjøpte deg ny da, har du noe pris ?

Hvordan fat du ut at det var den, fikk du det opp på diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dieselpumpa på bilen min tok kvelden var det veldig brått slutt. Hadde faktisk startet bilen og kjørt et par minutter før motoren plutselig døde ut i fart.

Hjalp ikke noe å kinne - den ville ikke starte. Bilen til verksted for diagnose - der fant de ut hva jeg fryktet, at elektronikken på dieselpumpa hadde tatt kvelden.

Om du finner ut av at det er dieselpumpa som har gått, så tror jeg det billigste stedet å få tak i ny dieselpumpe på er hos dieslegrossisten.no.

Lykke til!

Var det der du kjøpte deg ny da, har du noe pris ?

Hvordan fat du ut at det var den, fikk du det opp på diagnose?

Fant det ut ved hjelp av diagnose.

Jeg fikk veldig bra pris på BMW originalt - tror jeg betalte 12.000,- for pumpa, men det er 3år siden nå. Fordelen for meg ved å kjøpe den der var at de skulle bare ha 4.000,- for å bytte den samt å justere den. Måtte hatt den til justering uansett og det mener jeg de skulle ha rundt 2000,- for, og da syntes jeg det er billig å få bytta pumpa for 2.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...