lars87 Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 hei jeg har en BMW 525i 1989. vurderer å montere turbo på den vist vi sier at jeg vil ha ca. 500whk. blir dette dyrt? hva trenger jeg av deler får å få til dette bra? hva ambefaler dere? har kanskje noen her et eksempem på hvordan det skal gjørest? hadde vert suverent om jeg hadde fått noen fine svar på dette
TurboLag Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 selvsagt et turbokit, veit ikke hvor mye original bensinpumpe leverer så kanskje den må byttes, større dyser, ny eksos, intercooler, datasprut. veit ikke hvor mye originale råder og stempler tåler, de må kanskje byttes..
LinkE34 Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 tror rundt 300hk funker på org inmat. men skal ikkje si noe sikkert da eg ikkje er helt inne på dette enda.men må ha større dyser og en heftig drivstoff pumpe, og en snurre med grei zize på, sprut og oppgradert drivverk, og masse anna smått
danielo Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 må regne med ca, 60k-70k +++ så har du ett greit bygg;)
lars87 Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 tusen takk får brae svar , så dere mener at 500hk på en orginal 525i skal holde? hva gjør en datasprut? og hva er det? kan noen legge ut noen linker: hvilket turbokit hadde passet bra?. og til en datasprut som dere ambefaler meg?
Saft Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Må nok opp noe i budsjett visst du skal opp på 500 holdbare HK. Er ikke bare motor du må tenke på, husk alt utenom. Understell, drivverk, bensintilførsel osv... Blir fort mange høvdinger etterhvert!
Fixfax Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 ja 70 holder bare til motor det. blokka skal bearbeides, borres for overdim smidde stempel, orginale kan funke, da må langslagsveiv handles, og kortere råder, blokka må hones og oringes, eventuelt kan du ta en kjapp en med 3mm mls pakning. Toppen skal gåes over, sveises i vannkanaler, bør portes, kam skal byttes osv, masse og tenke på, anbefaler deg og lese mange prosjekt tråder for og få intrykk av hva som skal gjøres, hvordan det skal gjøres, og skaffe ideer til hvordan tilpasse ting. passerer lett 10k bare på toppen. ARP bolter, overhaldings sett, grenerør skal lages, du skal ha en god turbo, man vil ikke risiker og få impellene til en kina turbo inn i motor på ett slik bygg, man vil ha et skikkelig grenerør og en wastegate som ikke lekker. man skal ha full kontroll på tenning og bensin, ms, vems og haltech er rimlige alternativer til vipec og autronic som er og anbefale. Du skal ha en picup pumpe inn til en catch tank, for så og ha en høytrykks pumpe ut herifra for og unngå luft i bensin under hard kjøring, blir masse kroner i bare koblinger, både til bensin system og oljeretur. understell bør oppgraderes, bremsene dine er ikke laget for dette effekt uttaket. motoren skal mappes. eksos skal lages. ingenting som heter komplett turbokit, alt må tilpasses, skal du slippe dette må du heller kjøpe en ferdig bil, som trolig blir billigere. du må ta høyde for at jeg har glemt en hel del her.. dette er bare en pekepinne, men morsomt er det og ha noe og styre med og en bil som går bra. rett etter jeg postet kom jeg på at man må oppgradere clutch trykkplate og man skal ha en drivlinje som ellers er i god stand. Derimot skal du bygge for 300hk kommer du langt rimligere unna..
lars87 Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 tusen takk dette såkalte turbo kit'et til en E30: http://viewitem.eim.ebay.no/BMW_E30_198 ... 50083/item er dette ikke noe å satse på?
Melkvik Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Kjøp deg m30b35 fra e34, disse passer rett oppi, 211 hk org i de, er lavkomp motor. Bygde en slik på bjørnstad bil for litt siden, tro han endte opp på +/- 450 hk på hjul eller hva det nå var. Dette var vel og merke på org innmat, noe som ikke er noe problem på de motorene der. Hva dette kostet vet jeg ikke, men kjøp ett bra sprut hvis du skal ha en holdbar turbo motor. Det er viktig.
Saft Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 bare det at han skriver det er til alle _V6_ fra 86-91..... Også prisen da.. får ikke en god ny garret/turbonetics/holset turbo til den prisen engang, å her skal alt være med. Skeptisk til kvaliteten, mildt sagt
Fixfax Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 om du bare skal ha turbo og ikke noe forhold til kvalitet, holdbarhet eller effekt er det tingen for deg, ellers råder jeg deg til og styre unna.
lars87 Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 vist det blir noe av det, så vill jeg ha noe som holder ja dissel hadde vert en god ide ja
TurboLag Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 et sånt ebay-kit, dyser, bensinpumpe, datasprut og en større, skikkelig turbo.. om rør, slanger, kjøler og IC er tett i det kittet er det fort spart inn litt der om man skal se litt økonomisk på det.. et gromt grenrør utenom koster fort 5-6 lapper minst.. ang datasprut, så ser jeg ikke noe feil med megasquirt. om du har bil med Motronic 1.3 (55 pinner på ecu'en) får du tilogmed hjerne du kan plugge rett på originalt nett.. med noen få mods får du da semisekvensielt innsprut, wasted spark tenning, og elektronisk boost controller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå