mdyrseth Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Nå har snøen kommet i trondheim, og i den anlendning merket jeg at firhjulssystemet ikke funker. Noen som vet hva som kan vøre galt, jeg skyllder på mellodif, noen som har vet om de er ok å skru på? Noen som har noen erfaring med med dette?
Lars89 Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 E30 eller E46? Er ganske svake mellomkasser på E30ene ihvertfall.
mdyrseth Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 er e30. noen som har en mellom diff liggende? hvordan er det å bytte de tannhjulene eller delene som er økelagt? kanskje forsterke?
Ballder Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Bør vel komme med litt mer info om hva som eventuelt skjer her. Spinner bare foran/bak, eller har du nylig fått en slik rar følelse av automat i bilen, med et snev av rapelyder under pådrag?
mdyrseth Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 litt automatfølelse, men uten skraping, ikke veldig mye, men litt(kansje). spinner på bakhjula (kun). når jeg jekker opp er forhjula tunge å rotere. akkuratt som om det var diffbremsforran, men det er det vel egentlig ikke. ingen ulyder i driverk, girkassen virker bra, litt vanskelig å si da.
Azeton Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Om du har mulighet til det, løft opp bakenden og prøv og kjøre fram/tilbake. Har eventuelt fordelingskasse til deg.
mdyrseth Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 lurt triks!! hva skal du ha for fordelingskassa?
mdyrseth Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 i dag tok dette problemet en ny venning, etter å ha kjørt over en hump i 60 kmt så funket firehjustrekken en stud. jeg lurer på om det kansje er mulig at 20 år gammel olje er litt seig at dette kan være grunen, noen som tror jeg kansje kan ha rett? problem med firhjulsdiff oppstod når det ble skikkelig kaldt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå