Gå til innhold

Hjelp, automatkasse

WilliamsF1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en BMW 528 med steptronic girkasse. Den har sluttet å gire selv fra 2. til 3. , den girer fra 1. til 2 , 3. til 4 osv. Den girer også fra ned 3. til 2 gir. Men ikke Fan om den vil gire fra 2. til 3. i automat modus.

Om jeg kakker stikken over i steptronic kan jeg manuelt gire fra 2. til 3. gir uten noe problem, men den girer ikke fra 2. til 3. selv når den står i full auto.

Noen som vet hva dette kan være? Ellers er der ingen tegn til feil i kassen. Og vil ikke ta den til verksted før jeg har fått litt tips fra andre, for kjenner jeg mekanikere rett så kommer de til å si "Full overhaling av kassen". Mens der sikkert er noe annet som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten få tatt en diagnose av kassa da hva den sier.. Men er sikkert en sensor feil eller noe? Mange her på forumet som har tilgang til diagnose utstyr (bl.a meg) men jeg reiser på jobb i dag og ække hjemme på en uke.... Men er mange som har slikt utstyr her så bare spør :) Det er nesten alltid det beste å begynne med når det er problemer med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste BMW forhandler er 42 mil (hver vei) unna, så blir ikke ta den til et BMW verksted.

Er et annet firma 4 mil unna der alle kjører BMW og har visst god peiling på BMW. Men om Mekonomen kan ta diag så er det vel greit å ta diagen der, så får jeg se hva eg gjør videre når resultat av diag foreligger. Jeg er bare noe usikker på om de har det de trenger for diag.

Jeg ringte de og han var usikker selv. Han hadde aldri forsøkt å ta en diag på automatkasse fra BMW. Er en slik universal sak de har ja. Velger først merke, så modell osv. Så kommer han inn på en diag meny der han kan teste alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...