RaymondJ Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Svarte helv... Var en tur i byen, og for å spare skarve 30,- tenkte jeg at jeg skulle parkere i noen bakgater der det er gratis å stå, og ingen soner, parkeringsbevis eller slikt noe. Her er det lov å stå i hele gaten som danner forlengelsene av toppen av T-en. Var 2-3 ledige plasser akkurat i toppen av T-en, og skjønte jo hvorfor når jeg kom tilbake. 500,- til kommunekassa. Helv... , det er jo bare og betale og se skikkelig forbanna ut men... Når jeg tenker meg om etterpå innbiller jeg meg at dette krysset har vært nevnt i avisa, da det er en av de få T-kryssene nede i byen som det er mulig å parkere i, og derfor er et yndet sted for vaktene å sjekke. Vet om denne 5-meters regelen inn mot kryss, men var helt sikker på at det ikke gjalt toppen av T-en. Noen måte man kan gjøre det så vanskelig som mulig for kommunen å få inn pengene på, uten å få purregebyr og slikt? Føler et sterkt behov for sivil ulydighet her! Og JA, jeg vet at jeg har brutt regler og kun kan skylde meg selv, men jeg påberoper meg likevel retten til å være SUR! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Og JA, jeg vet at jeg har brutt regler og kun kan skylde meg selv, men jeg påberoper meg likevel retten til å være SUR! Om du virkelig mener det du skriver der synes jeg ikke du har noen grunn til å være sur i det hele tatt.. Om du virkelig ser at du har driti deg ut må du bare akseptere det. Det er nemmelig den største feilen med de som blir sure over å få en riktig ilagt p-bot/ileggelse, de klarer ikke innrømme for seg selv at nettopp de selv har gjort noe feil.. og desverre er det alt for mange som bare må skylde på betjenten for de selv er for feige. Jeg sier ikke at du er en sånn, men jeg mener du ikke har noe å sutre for. MEN derimot OM den er feil ilagt.. ja go ahead vær så grinete du bare orker og jeg skal støtte deg i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind26 Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Noen måte man kan gjøre det så vanskelig som mulig for kommunen å få inn pengene på, uten å få purregebyr og slikt? Føler et sterkt behov for sivil ulydighet her! Og poenget med det er? Det er jo bare å betale i tide - en dag forsent resulterer i purregebyr. Det er jo bare 500 kr, så skjønner ikke hvorfor man orker å skrike så høyt om det. Som du sier var det jo din egen feil, så ta det på tabbekontoen og bli ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet November 8, 2010 Forfatter Share Skrevet November 8, 2010 Dere betale vel eventuelle fartsbøter med glede også regner jeg med? Og går rundt og kan alle disse parkeringsreglene i hodet? La meg nå for guds skyld få lov til å være SUR hvis jeg vil det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Jeg fikk også parkeringsbot pga T-kryss forrige torsdag, parkerte på en av to plasser som var "fjernet" dvs. forsøkt vasket bort.. Jeg blei også sur, og flytta bilen noen meter fremover. Da jeg kom igjen seinere og skulle hente bilen hadde det parkert en på samme plass som jeg fikk bot. Det hadde han og fått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Her om dagen betalte jeg 50 kr for å stå parkert et par timer, stod 55kr døgnet på automaten. Stod at jeg kunne parkere i 3 timer når jeg betalte 50, så betalte jeg 55 til og la begge to i ruta, fikk bot på 700 kr siden jeg stod over den ene lappen. Kjipt å få bot, men oftest sin egen skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet November 8, 2010 Forfatter Share Skrevet November 8, 2010 Her om dagen betalte jeg 50 kr for å stå parkert et par timer, stod 55kr døgnet på automaten. Stod at jeg kunne parkere i 3 timer når jeg betalte 50, så betalte jeg 55 til og la begge to i ruta, fikk bot på 700 kr siden jeg stod over den ene lappen. Kjipt å få bot, men oftest sin egen skyld Den ene lappen din var gått over tiden, men den andre var korrekt? Da hadde jeg ALDRIG godtatt den boten. Du har jo en godkjent lapp i ruta!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet November 8, 2010 Forfatter Share Skrevet November 8, 2010 Jeg fikk også parkeringsbot pga T-kryss forrige torsdag, parkerte på en av to plasser som var "fjernet" dvs. forsøkt vasket bort.. Jeg blei også sur, og flytta bilen noen meter fremover. Da jeg kom igjen seinere og skulle hente bilen hadde det parkert en på samme plass som jeg fikk bot. Det hadde han og fått Hadde det vært malt opp ruter der tidligere, om var forsøkt fjernet? Jeg tror nemlig dette er en regel som ble innført for ikke så lenge siden. Men når du først hadde fått bot kunne du jo hvertfall bare latt den stå der ut daagen, man får vel ikke en til på samme dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet November 8, 2010 Forfatter Share Skrevet November 8, 2010 Link til kart over aktuelt sted. Ser det står flere biler der på bildet også. http://kart.gulesider.no/m/IlaOr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Jeg fikk også parkeringsbot pga T-kryss forrige torsdag, parkerte på en av to plasser som var "fjernet" dvs. forsøkt vasket bort.. Jeg blei også sur, og flytta bilen noen meter fremover. Da jeg kom igjen seinere og skulle hente bilen hadde det parkert en på samme plass som jeg fikk bot. Det hadde han og fått Hadde det vært malt opp ruter der tidligere, om var forsøkt fjernet? Jeg tror nemlig dette er en regel som ble innført for ikke så lenge siden. Men når du først hadde fått bot kunne du jo hvertfall bare latt den stå der ut daagen, man får vel ikke en til på samme dag? Når jeg tenker over det i ettertid så kunne bilen bare stått, men når jeg allerede hadde betalt for 2 nye timer så flytta jeg likegreit bare bilen. Ålesund Parkering fikk iallefall 500kr. ekstra til årets julebord da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Dere betale vel eventuelle fartsbøter med glede også regner jeg med? Og går rundt og kan alle disse parkeringsreglene i hodet? La meg nå for guds skyld få lov til å være SUR hvis jeg vil det da Du VET så utrolig godt at det ikke er lov å kjøre fortere enn det står på skiltet men du gjør det likevel.. da har du ingenting å sutre for om man blir stoppet mener jeg. Man kan da synes det er litt kjedelig og sure penger, men ikke bli sur på noen andre enn deg selv. Jeg for min del ville vell heller tenkt at så mange ganger jeg har ligget 10 over så er vell denne ene fartsboten ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Her om dagen betalte jeg 50 kr for å stå parkert et par timer, stod 55kr døgnet på automaten. Stod at jeg kunne parkere i 3 timer når jeg betalte 50, så betalte jeg 55 til og la begge to i ruta, fikk bot på 700 kr siden jeg stod over den ene lappen. Kjipt å få bot, men oftest sin egen skyld Den ene lappen din var gått over tiden, men den andre var korrekt? Da hadde jeg ALDRIG godtatt den boten. Du har jo en godkjent lapp i ruta!? Totalsummen var riktig, men tidene på lappen var gal, men sammenlagt ville de vært nok., så er min egen feil. Klaget uansett, fikk ikke svar engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 fikk bot selv her om dagen...stod litt over fotgjenger feltet rett under p-forbudt skilt i en enveis kjørt gate MOT kjøreretningen...hahahaha....p-vakta ga meg bot, jeg gikk bort mens han skrev og spurte om han kunne droppe det...så siern "tviler...det er for mange lovbrudd her" så sa jeg..jaja sånn kan det gå, smilte og snudde meg og gikk! Så sier han...Vel siden du tok det så pent så skal jeg slette den OM du flytter bilen innen 10 sek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 fikk bot selv her om dagen...stod litt over fotgjenger feltet rett under p-forbudt skilt i en enveis kjørt gate MOT kjøreretningen...hahahaha....p-vakta ga meg bot, jeg gikk bort mens han skrev og spurte om han kunne droppe det...så siern "tviler...det er for mange lovbrudd her" så sa jeg..jaja sånn kan det gå, smilte og snudde meg og gikk! Så sier han...Vel siden du tok det så pent så skal jeg slette den OM du flytter bilen innen 10 sek GOD JUL! haha.. Høres ut som noe jeg kunne gjort Konklusjon; det KAN lønne seg være blid og hyggelig mot p-vaktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Slenger du med leppa får du garantert en. Dummeste du kan gjøre egentlig ;x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå