Concep Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Lurer på hva som skal til for att en m52tub28 dobbelvanos skal passe i e30 ? Per dags dato sitter det en m50tub25 i bilen. Hvis jeg har forstått det riktig så er eneste forskjellen på disse motorene att m52 er støpt i alu og m50 i støpejern. ? Passer det da rett oppi uten modifikasjoner ? Det gamle elnettet kan vell brukes ? Om ikke, kan noen forklare hva som skal til ? Thanks
Mikael-B Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Mekanisk sett passer motoren over, men siden den nye har dobbelvanos vil den ikke fungerer med gamle ledningsnettet. Kan hende du slipper unna med å kun bytte hjerne og kode om, men akkurat her er jeg litt usikker.
Concep Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Ok, trodde Vanos kun var en mekanisk innrettning, men du mener vanos blir styrt av hjernen ? Noen som vet hva som må til ?
Concep Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Ok, Noen som vet noe mer ? Om jeg derimot går for en enkelvanos motor, så så skal ledningsnettet være identisk ? Tenkte kun på att en dobbelvanos var ett bedre utgangspunkt for videre tuning !?
marius_m535_90 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 mye lettere og sette inn en m52b28 enkel vanos mener jeg, der passer jo hvertfall el nettet rett på motorn. er ikke m52 som regel siemens nett på de motorene? men en 2,8 i e30 din blir gromt concep:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå